شناسهٔ خبر: 2633991 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

ناطق نوري : مجلس شوراي اسلامي جزو مقتدرترين مجالس دنياست

صاحب‌خبر - تهران / واحد مرکزی خبر / سیاسی 1393/09/24
حجت الاسلام و المسلمین ناطق نوری گفت : مجلس شورای اسلامی بر اساس قانون اساسی جزو مقتدرترین مجالس دنیاست.
به گزارش خبرنگار واحد مرکزی خبر وی در سومین همایش ملی نقش پژوهش در فرآیند قانون گذاری در سخنانی افزود : قوانین محکم به دست مجریان لایق می تواند رشد و توسعه جامعه را به همراه داشته باشد .
رئیس دوره های چهارم و پنجم مجلس گفت: مجلس ما جزو مقتدرترین مجالس دنیاست و شاید نتوان مجلسی را به اقتدار مجلس شورای اسلامی در دنیا یافت و این اقتدار برگرفته از قانون اساسی است .
وی افزود : بر اساس قانون اساسی مجلس شورای اسلامی غیر از قانونگذاری، قوانین دیگر را به نوعی مورد نظارت قرار می دهد و وزرا باید مورد تایید مجلس باشند و نمایندگان هم می توانند استیضاح کنند و هم می توانند رای به عدم کفایت سیاسی بدهند همانطور که در مجلس اول رای به عدم کفایت سیاسی رئیس جمهور وقت دادند.
وی از دیگر وظایف مجلس شورای اسلامی را غیر از قانون گذاری ، نظارت بر حسن اجرای امور در کشور دانست .
ناطق نوری به سابقه حضور خود در مجالس اول ، دوم و سوم در مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و گفت : در آن دوران هر بار به دیدار امام راحل می رفتیم ایشان توصیه می کردند از کارشناسان خبره خارج از مجلس استفاده کنیم و همین موضوع انگیزه ای شد تا ما اقدام به تشکیل مرکز پژوهش ها در مجلس کنیم .
وی یادآور شد : پیشنهاد تاسیس مرکز پژوهشهای مجلس شورای اسلامی با تلاش های بی وقفه آقای محمد جواد لاریجانی تهیه ، تدوین و به مجلس ارائه شد و مجلس هم در سال 74 آن را تصویب کرد و تصمیم گرفت مرکز پژوهشها به صورت مجزا کار کند .
در حاشیه این همایش نیز رئیس مجلس شورای اسلامی با اهدای لوحی از حجت‌الاسلام والمسلمین ناطق نوری قدردانی کرد.
صدا و تصویر دارد

نظر شما