شناسهٔ خبر: 26329672 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: شبکه‌خبر | لینک خبر

مدعی قهرمانی جهان؛ در برابر ایران زمین گیر شد

تیم ملی فوتبال ایران در مقابل مدعی قهرمانی فوتبال جهان شجاعانه مساوی کرد.

صاحب‌خبر -
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،  تیم ملی فوتبال ایران در آخرین دیدار خود در مرحله گروهی جام جهانی روسیه(گروه B) از ساعت ۲۲:۳۰ در شهر سارانسک به مصاف پرتغال رفت.

ترکیب ایران:
علیرضا بیرانوند، مرتضی پورعلی گنجی، احسان حاجی صفی، سعید عزت اللهی، مجید حسینی، رامین رضاییان، امید ابراهیمی، وحید امیری، علیرضا جهانبخش، سردار آزمون و مهدی طارمی.

ترکیب پرتغال:
پاتریسیو، پپه، رافائل گئوریو، ژوزه فونته، رونالدو، اندره سیلوا، ژوزه ماریو، ویلیام، کوارشما، سدریک و آدرین.

در دقیقه اول بازی، امید ابراهیمی روی گئریو بازیکن پرتغال مرتکب خطا شد و داور به بازیکن ایران تذکر داد.

در دقیقه ۳، رونالدو درمحوطه جریمه ایران شوتی را به سمت دروازه زد که بیرانوند آنرا گرفت.

در دقیقه ۷، علیرضا جهانبخش از سمت راست زمین ایران به سمت دروازه پرتغال حرکت کرد و پاس در عرض خوبی به وحید امیری داد ولی شوت امیری با اختلاف به اوت رفت.

در دقیقه ۹ بازیکنان پرتغال صاحب بهترین موقعیت خود شدند که سعید عزت اللهی و علیرضا بیرانوند در این صحنه با هم برخورد کردند. بیرانوند بعد از بیرون رفتن توپ از بالای دروازه، درگیری کوچکی با سعید پیدا کرد.

پرتغال روی ارسال از کناره ها برنامه داشت. در دقیقه ۱۲ ارسال از کنار پرتغال با اشتباه در خروج بیرانوند همراه شد ولی رامین رضاییان توپ را دفع کرد.

یک دقیقه بعد، بازهم ارسال دیگری روی دروازه ایران شد که توپ از دست بیرانوند در رفت و با هوشیاری مدافعان دفع شد.

در دقیقه ۱۶ پرتغال پشت محوطه جریمه ایران صاحب یک ضربه کاشته شد. رونالدو پشت توپ قرار گرفت و شوت او بعد از برخورد با مدافعان به کرنر رفت.

ایران در ۲۰ دقیقه ابتدایی حمله جدی ترتیب نداد. در دقیقه ۲۰ احسان حاج صفی به آدریان سیلوا یک لایی انداخت و ضربه خطا گرفت.

ضربه کاشته رامین رضاییان دردقیقه 21 از کنار دروازه پرتغال به بیرون رفت.
 

تیم ملی فوتبال پرتغال در نیمه نخست بازی با ایران در جام جهانی روسیه با گل دقیقه پایانی به برتری رسید.

پرتغالی ها در دقیقه ۴۵ گل اول را به ثمر رساندند و با برتری به رختکن رفتند. کوارشما در دقیقه ۴۵ برای پرتغال گلزنی کرد.

تیم ملی فوتبال ایران در آخرین دیدار خود در مرحله گروهی جام جهانی روسیه به مصاف پرتغال رفت که این بازی با نتیجه تساوی یک - یک به اتمام رسید.

ایران با این تساوی ۴ امتیازی شد و در رده سوم گروه مرگ قرار گرفت؛ گروهی که پرتغال و اسپانیا در آن با ۵ امتیاز صعود کردند.

ایران در هیچ کدام از دوران حضورش در جام های جهانی بیش از ۳ امتیاز کسب نکرده بود و حالا در روسیه با کسب ۴ امتیاز و قرار گرفتن در رده سوم جدول، بهترین آمار را از خودش با کارلوس کی روش در این رقابتها بر جای گذاشت.

 

نظر شما