شناسهٔ خبر: 2632406 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: اعتدال | لینک خبر

بخشش قاتل، ۱۴ ثانیه بعد از اجرای حکم

صاحب‌خبر -
جوانی که ۶ سال قبل در جریان درگیری با جوان دیگری او را به قتل رسانده بود ۱۴ ثانیه بعد از آنکه به دار مجازات آویخته شده بود با اعلام رضایت اولیای دم از مرگ نجات یافت.

به گزارش همشهری، 6 سال قبل درگیری بین 2جوان در یکی از روستاهای اطراف کازرون رنگ خون به‌خود گرفت. در جریان این درگیری یکی از طرفین با ضربات چاقو به قتل رسید. به‌دنبال این نزاع مرگبار متهم به قتل بازداشت و در دادگاه کیفری استان فارس محاکمه شد. هرچند او مدعی بود ناخواسته مرتکب قتل شده است اما با اصرار اولیای دم برای مجازات او، قضات دادگاه حکم به قصاص وی دادند.

این رأی در دیوان عالی کشور نیز تأیید و برای اجرا به واحد اجرای احکام دادگستری کازرون فرستاده شد. درحالی‌که تلاش‌های جوان محکوم به قصاص و خانواده‌اش برای جلب رضایت اولیای دم بی‌نتیجه مانده بود او پای چوبه دار رفت. خانواده مقتول اصرار داشتند که قاتل پسرشان باید قصاص شود. در چنین شرایطی طناب دار بر گردن قاتل انداخته و حکم اجرا شد اما درحالی‌که جدال او با مرگ آغاز شده بود پدر و مادر مقتول اعلام کردند وی را بخشیده‌اند. به این ترتیب قاتل از چوبه دار پایین کشیده شد و زندگی دوباره‌ای یافت.

مادر مقتول درباره انگیزه‌اش از بخشش قاتل گفت: او را به‌خاطر امام حسین(ع) بخشیدم. در آخرین لحظات چیزی در وجودم به من گفت که باید قاتل پسرم را ببخشم. به همین دلیل فریاد زدم که قاتل را بخشیدم و مسئولان هم قاتل را از بالای دار پایین آوردند.

اکرمی، رئیس دادگستری کازرون هم در این‌باره گفت: فرد قاتل 14ثانیه بالای دار بود اما خانواده مقتول در اقدامی بزرگ او را بخشیدند. امیدوارم این بخشش برای همه افراد جامعه پیامدهای مثبتی داشته باشد.

نظر شما