شناسهٔ خبر: 26304193 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه مردم‌سالاری | لینک خبر

خبر

صاحب‌خبر -

افتتاح نخستین پروژه «تیرآرت»

نخستین پروژه «تیرآرت» از پنجم تیر ماه به مدت پنج روز با تمرکز بر هنرِ معاصر و پیشروی ایرانی برگزار خواهد شد.
به گزارش ایسنا، تیرآرت، نخستین اقدام منسجم در راستای توسعه منابع و زیرساخت‌های لازم برای برگزاری یک آرت‌فر بین‌المللی در تهران است که سه‌شنبه  (پنجم تیر ماه) در مجتمع «آوا سنتر» برگزار می‌شود.
تیرآرت توسط هرمز همتیان مؤسس و مدیر «زیرزمین دستان» راه‌اندازی شده و توسط مریم مجد یکی از مدیران گالری «اثر» مدیریت می‌شود و در اولین نسخه خود، نمایشگاهی با مشارکت ۱۰ گالری واقع در تهران، با تمرکز بر هنرِ معاصر و پیشروی ایرانی برگزار خواهد شد.
تیرآرت سعی می‌کند که گالری‌ها، مجموعه‌داران، بازیگران و علاقه‌مندان عرصه هنر و مخاطبان عام را با هدف ایجاد فرصتی نو برای مواجهه با هنر معاصر ایران، دور هم جمع کند. گالری‌های «آب‌/انبار»، «اُ»، «اثر»، «اعتماد»، «اِی‌جی»، «خاک»، «دستان»، «شیرین»، «طراحان آزاد» و «محسن» در اوّلین نسخه تیرآرت شرکت می‌کنند. تیرآرت میزبان هفت نشست تخصصی درباره زوایای مختلف هنرهای تجسمی نیز خواهد بود و با موضوعات مختلف و با حضور کارشناسان داخلی و خارجی برگزار می‌شود. 
نخستین نسخه تیرآرت با حمایت آواسنتر، اسنپ‌تریپ، ایده‌هاب، بنیاد پژمان، پیاده، تک‌ ـ آن، حرفه: هنرمند، شرکت دایرکت، گروه رواق و سفارت فرانسه از سه شنبه (پنجم تیرماه) تا شنبه (نهم تیر ماه) از ساعت ۱۴ تا ۲۰ در مجموعه «آوا سنتر» به نشانی خیابان اقدسیه، نبش خیابان فیروزبخش، پلاک ۷۵، طبقه هفتم برپا می‌شود.

کوین کاستنر بار دیگر کابوی شد
کوین کاستنر بار دیگر با چکمه‌های کابویی‌اش بازگشته و این بار راهی «یلواستون» شده است.
به گزارش مهر به نقل از نیویورکر، «یلواستون» که از چهارشنبه در شبکه پارامونت روی آنتن رفت، سریالی جدید درباره خانواده‌هایی پولدار از دالاس است.
این سریال که داستانش در مونتانا می‌گذرد با حضور کوین کاستنر در نقش جان داتون یک گله‌دار بزرگ ساخته شده است.
با این حال حوزه وسیع اقتدار وی با مرزهای نخستین پارک ملی حفاظت شده که به نام «یلواستون» خوانده می‌شود و نیز دیگر هم‌مرزی‌هایش در خطر است. مشکلات او با مقامات و نیز گرفتاری‌های وی با اطرافیان نیز شروع می‌شود. نه تنها مقابله با بومیان آمریکا که در مناطق حفاظت شده زندگی می‌کنند، بلکه مهاجران سفیدپوست تازه ‌از راه رسیده نیز بر مشکلات می‌افزایند. این سریال که در عین درام خانوادگی، فیلمی اکشن و وسترن نیز هست، کاستنر در فیلم «با گرگ‌ها می‌رقصد» را در ذهن زنده می‌کند.
دیو آنابل، کلی رایلی، کول‌هاوزر، وس بنتلی، کلسی آسبیل و جیل بیرمنگام از بازیگران این سریال هستند که توسط تیلور شریدن، فیلمنامه‌نویس و کارگردان تحسین‌شده سینما و جان لینسون، ساخته شده است. شریدن اخیرا برای فیلمنامه‌های «سیکاریو» و «اگر سنگ از آسمان ببارد» با اقبال زیادی روبه رو شد. شریدن کار روی این سریال را از سال ۲۰۱۳ با نوشتن فیلمنامه آن شروع کرد. سال ۲۰۱۷ اعلام شد پارامونت این سریال را پسندیده و کارگردانی و تهیه کنندگی آن را نیز به شریدن سپرده است.

بزرگداشت داریوش شایگان در خانه هنرمندان
مراسم بزرگداشت زنده‌یاد داریوش شایگان، اندیشمند برجسته معاصر پنجشنبه ۷ تیر ساعت ۱۸ در خانه هنرمندان ایران برگزار می‌شود. در این مراسم رضا داوری اردکانی، غلامحسین ابراهیمی دینانی، غلامرضا اعوانی، محمد صنعتی و آیدین آغداشلو به سخنرانی خواهند پرداخت. به گزارش ایلنا، داریوش شایگان متولد سال ۱۳۱۴ در تهران بود. او در تهران به مدرسه کاتولیک «سن‌لویی» که درس‌هایش به زبان فرانسه تدریس می‌شد رفت. بعد از آن برای تحصیل به خارج از کشور رفت و با اخذ درجه دکتری در رشته هندشناسی در سال ۱۳۴۷ به ایران بازگشت و به تحقیقات خود درباره ادیان به‌ویژه ادیان هندی ادامه داد که حاصل آن کتابی دوجلدی بود به نام «ادیان و مکتب‌های فلسفی هند» که از سوی انتشارات امیرکبیر منتشر شد.
دو کتاب «آسیا در برابر غرب» و «بت‌های ذهنی و خاطره‌های ازلی» از مهم‌ترین آثار شایگان هستند.
«تصوف و هندوئیسم» (آیین هندو و عرفان اسلامی بر مبنای کتاب مجمع البحرین نوشته داراشکوه ترجمه به فارسی توسط جمشید ارجمند)، «افسون‌زدگی جدید، هویت چهل‌تکه و تفکر سیار» ترجمه فاطمه ولیانی، «بینش اساطیری» (نشر اساطیر)، «پنج اقلیم حضور» (نشر فرهنگ معاصر)، «در جستجوی فضاهای گمشده» (نشر فرزان روز) و «نگاه شکسته» ترجمه علیرضا منافزاده (نشر فرزان روز) از دیگر آثار او به شمار می‌رود. داریوش شایگان ۲ فروردین سال جاری در سن ۸۳ سالگی از دنیا رفت.
علاقه‌مندان برای حضور در این برنامه می‌توانند پنجشنبه ۷ تیر از ساعت ۱۸ به سالن استاد شهناز خانه هنرمندان ایران مراجعه کنند.

برچسب‌ها:

نظر شما