شناسهٔ خبر: 26290601 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

جهانگیری خطاب به نمایندگان:

هنوز گفتگوی شفاف در رابطه با شرایط جدید اقتصادی پیش رو با مردم نداشته ایم/ آمریکا گمان می کند در جنگ اقتصادی علیه ایران موفق می شود

خبرگزاری شبستان: معاون اول رییس جمهور با بیان اینکه هنوز در رابطه با شرایط اقتصادی جدید پیش رو با مجلس، دولت و مردم گفتگوی شفاف نداشته ایم، گفت: باید همه مسئولان و جریانات سیاسی در مقابل این توطئه دشمن متحد باشند که با سربلندی از این دوره عبور کنیم.

صاحب‌خبر -

 

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان، اسحاق جهانگیری، معاون اول رییس جمهور در جلسه علنی امروز یکشنبه 3 تیر و در دفاع از کلیات لایحه اصلاح ساختار دولت گفت: تاکنون در رابطه با شرایط جدیدی که پیش روی کشور است با مجلس، دولت و مردم گفتگوی شفاف و روشنی نداشتیم و شرایط موجود برای بسیاری از مسئولان در کشور به عنوان شرایط ویژه ترسیم نشده است و در جریان قرار نگرفته اند، انشاءالله در جلسه ای در آینده این شرایط را برای نمایندگان و مسئولان توضیح خواهیم داد.

 

وی اظهار داشت: آمریکایی ها به گمان خودشان یک جنگ اقتصادی جدی علیه کشور ما را شروع کردند و تصورشان از این جنگ این است که موفق می شوند اقتصاد ایران را زمین گیر کنند و طبق گفته رییس جمهور آمریکا ایران را به پای میز مذاکره می برند.

 

جهانگیری بیان کرد: در مقطع فعلی وظیفه همه مسئولان چه در دولت چه مجلس و چه قوه قضاییه و سایر نهادها و همچنین جریانات سیاسی این است که در مقابل این توطئه متحد باشند و برنامه ریزی کنند که با افتخار و سربلندی از این دوره عبور کنیم.

 

وی با بیان اینکه در شرایط فعلی نیاز به سازوکارهای اقتصادی داریم، گفت: امروز بحث تفکیک سه وزارتخانه مطرح است که همانطور که می دانیم در آزادترین کشورهای دنیا نیز تفکیک وزارتخانه ها در اختیار رییس جمهور است. بحث ما در این لایحه کوچک سازی دولت است.

 

وی ادامه داد: ما در حال حاضر بیش از چند میلیون کارمند داریم، صندوق های بازنشستگی داریم و فشارهایی نیز وجود دارد و آنجاست که کوچک سازی معنا می دهد.

 

معاون اول رییس جمهور تاکید کرد: هدف گیری اصلی اقتصادی کشور در مرحله اول بخش صنعت و بازرگانی است و ما نیازمند این هستیم که در این دو بخش از چابکی لازم برخوردار شویم.

 

وی گفت: یک لحظه تردید در اینکه یک وزیر مسئولیت اصلی اش بخش صنعت است یا بازرگانی است معنی اش این است که باید در ماه های آینده با تعطیلی کارخانجات متعدد روبرو شویم.

 

معاون اول رییس جمهور یادآور شد: در حال حاضر موضوع دومی که در دستور کار دشمن است ضربه زدن به حمل و نقل کشور است و تحریم های هواپیمایی، حمل و نقل دریایی و بیمه های مرتبط با حمل و نقل جزء اولین تحریم های آنهاست و در کنار این بخش، بخشی که می تواند موجب اشتغال شود، مسکن است که نمایندگان باید به این بخش به عنوان یک ضرورت برای مقابله با تحریم ها نگاه کنند.

 

وی خطاب به نمایندگان گفت: مجلس با قاطعیت به این تفکیک رای دهد چرا که این موضوع در اختیار مجلس است و این اختیار را به دولت دهد چرا که اگر این تفکیک انجام نشود کشور در بخش مسکن، حمل و نقل و صنعت قابل اداره کردن نیست.

 

وی خاطرنشان کرد: با این رای به دولت امکان می دهید که سازمان مناسب ایجاد کند.

برچسب‌ها:

نظر شما