شناسهٔ خبر: 26256331 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایران آنلاین | لینک خبر

گفت و گوی داماد یهودی ترامپ با نتانیاهو در باره معامله قرن

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی با جرد کوشنر، مشاور ارشد و داماد یهودی رئیس جمهوری آمریکا و جیسون گرینبلات فرستاده ویژه آمریکا به خاورمیانه در سرزمین های اشغالی دیدار وبا آنها درباره روند سازش وتحولات فلسطین و اوضاع انسانی غزه گفت وگو کرد.

صاحب‌خبر -

ایران آنلاین / به گزارش پایگاه خبری عربی 21، این دیدار امروز جمعه پس از سفر مقامات آمریکایی به چند کشور عربی از جمله مصر،اردن وعربستان وگفت وگو درباره معامله قرن وراه های بهبود اوضاع انسانی نوار غزه صورت گرفت.

گرینبلات در دیدار باعبدالفتاح السیسی رئیس جمهوری مصر با اشاره به مواضع تشکیلات خودگردان وجنبش حماس نسبت به تحرکات اخیر آمریکا با حمله به فلسطینیان، آنها را منافق خوانده بود .

وی درتوییتر نوشت، حماس وتشکیلات خودگردان که بیش از یک دهه است که با یکدیگر می جنگند، به جای اینکه بگویند ما ( آمریکا) برای کمک به فلسطینیان غزه تلاش می کنیم، ادعا می کنند آمریکا می خواهد غزه وکرانه باختری را تقسیم کند .. امان از نقاق.

معامله قرن طرح دولت دونالد ترامپ رئیس‌ جمهوری آمریکا برای حل اختلافات میان فلسطینیان و اسرائیل است که به طور کامل حق و حقوق فلسطینی ها در آن نادیده گرفته شده است.

این طرح شامل انضمام کامل قدس به رژیم صهیونیستی و نابودی کامل حق بازگشت آوارگان فلسطینی و انضمام شهرک های موجود در کرانه باختری به این رژیم می شود. براساس این طرح، بخش های باقی مانده از کرانه باختری برای تشکیل حکومت خودگردان در اختیار فلسطینی ها قرار خواهد گرفت. همچنین حکومت فلسطینی ها بر غزه و بخشی از شمال سینا به رسمیت شناخته می شود. / ایرنا

 

 

نظر شما