شناسهٔ خبر: 26243023 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

رشد 24هزارفقره ای تعداد پرونده های ارجاعی به دادگستری استان +فیلم

خبرگزاری صداوسیما

تعداد پرونده های ارجاع داده شده به دادگستری کهگیلویه و بویراحمد از ابتدای امسال تا کنون نسبت به مدت مشابه پارسال افزایش 24 هزار فقره ای داشته است .

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صدا وسیما مرکز کهگیلویه وبویراحمد، رییس کل دادگستری استان در نشست بارشد 24هزارفقره ای تعداد پرونده های ارجاع داده شده به دادگستری استان خبرنگاران و ادارات زیر مجموعه دستگاه قضا که به مناسبت آغاز هفته قوه قضاییه برگزار شد با اشاره به اینکه هر پرونده ای که در مرجع قضایی کلید می خورد باید تعیین و تکلیف شود گفت:از این تعداد 20هزار پرونده در سامانه ثبت سیستمی شدند.
حجت السلام مزارعی با بیان اینکه دستگاه قضا بر نمی تابد امنیت و آرامش مردم دست خوش عده ای سارق شود افزود:در این زمینه در بحث سرقت از طلا فروشی گچساران اقدامات خوبی انجام شد و همچنین جانیان طلافروشی یاسوج نیز به زودی به سزای عمل خود خواهند رسید .
وی گفت:تیز هوشی ضابطان قضایی در دستگاه قضا به کسی اجازه نمی دهد تا با سرقت وسایر جرایم امنیت مردم را به خطر بیاندازند.
رییس کل دادگستری استان افزود:کاهش 9درصدی پرونده های خانوادگی، رفع تصرف هزار هکتار از اراضی ملی در منابع طبیعی، کسب رتبه دوم در زمینه دادرسی الکترونیکی با توجه به زیر ساخت های استان، ورود 30هزار پرونده در حوزه ی شورای حل اختلاف، مبارزه با قاچاق کالا و حمایت از سرمایه گذاری مشروع، کاهش 23درصدی آمار اختلافات خانوادگی، ساماندهی امور شهری از جمله جمعه بازار، کاهش جمعیت کیفری در زندان های استان، ثبت هزار سند تک برگ در استان از مهمترین اقدامات دستگاه قضا وسازمان های زیر مجموعه است.
حجت الا سلام مزارعی افزود: طبق آمار وزارت کشور کهگیلویه وبویراحمد رتبه ی اول کشور را در زمینه امنیت دارد.
وی گفت: دستگاه قضا با رانت خواری و سوء استفاده کنندگان برخورد جدی می کند و در جهت حمایت از کالای ایرانی واقتصادمقاومتی از کسانی که در راستای اشتغال واقتصاد کشور قدم برمی دارندحمایت می کند.
رییس کل دادگستری استان از مردم خواست برای تسریع در دادنامه های خود با ثبت آن در سامانه ثنا هم از سلامت ابلاغ و هم از صرفه جویی در زمان ابلاغ حکم توسط قاضی استفاده کنند.
حجت الاسلام مزارعی همچنین بر استفاده از سلاح دارای مجوز تنها برای مراقبت از احشام در کوه تاکید کرد. 

mp4
<div id="video-display-embed-code_2325589" ><script type="text/JavaScript" src="http://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/2158348/2325589?width=400&height=300"></script></div>

نظر شما