شناسهٔ خبر: 26235944 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

رتبه دوم دادرسی الکترونیک کشور برای دادگستری استان

خبرگزاری صداوسیما

۸۰ درصد از فعالیت ها و امور قضایی کهگیلویه وبویراحمد به صورت الکترونیک انجام می‌شود.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرگزاری صدا وسیما مرکز کهگیلویه وبویراحمد، رییس کل دادگستری استان در دیدار با امامرتبه دوم دادرسی الکترونیک کشور برای دادگستری استان جمعه یاسوج گفت: تکلیف دستگاه قضا اجرای عدالت و برخورد قاطع با مخلان امنیت است و به این منظور هم اکنون ۱۳۲ قاضی در دادگستری استان فعالیت می کنند.  
حجت الاسلام مزارعی به کسب رتبه دوم کشور در زمینه دادرسی الکترونیک اشاره کرد وافزود:کوتاه شدن فرآیند ابلاغ اوراق قضایی به طرفین پرونده و رؤیت نشدن اطلاعات پرونده برای افراد غیر از مزایای این سامانه است.
وی با اشاره به اینکه کهگیلویه وبویراحمد در زمینه ایجاد امنیت رتبه اول کشور را دارد ادامه داد: نزاع های دسته جمعی، فردی و تعرض به اموال عمومی و جرایم خشن در استان به نحو چشمگیری کاهش یافته است.
رییس کل دادگستری استان ایجاد مدیریت پیگیری پرونده های مهم را گامی مؤثر در سرعت عمل و پیگیری پرونده ها تا حصول نتیجه برشمرد و اضافه کرد: هم اکنون پرونده ثبت نشده ای در دادسرا،کلانتری ها و پاسگاه های استان وجود ندارد.
حجت الاسلام مزارعی گفت: در سال ۱۳۹۶ صد و ۷۷ هزار و ۷۵۵ فقره پرونده  به محاکم قضایی استان و شوراهای حل اختلاف وارد شده و در همین مدت ۱۶۹ هزار پرونده مختومه شده است.
رئیس کل دادگستری استان با بیان اینکه در زمینه صلح و سازش نیز اقدامات مؤثری در شورای حل اختلاف انجام شده افزود: در سال گذشته ۵ پرونده قتل با صلح و سازش مختومه شدند.
حجت الاسلام مزارعی با اشاره به تصرف غیر قانونی جنگل، مرتع و حتی رودخانه ها توسط برخی سود جویان ادامه داد: سال گذشته هزار هکتار از عرصه هایی که تصرف شده بود به بیت المال برگشت و حدود30 هکتار ازعرصه هایی که در آن نهال غرس شده بود رفع تصرف شد.
حجه الاسلام والمسلمین حسینی امام جمعه شهر یاسوج هم در این دیدار با بیان اینکه مسئله ی قضا مسئله ای بسیار مهم، ظریف و حساسی است و  با قدردانی از دستگاه قضایی استان درزمینه برقراری امنیت و عدالت در استان گفت: کسانی که در منصب قضاوت انجام وظیفه می کنند مجری عدل و عدالت و حافظ نظم،ناموس و اموال مردم هستند.

نظر شما