شناسهٔ خبر: 2623149 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

ارتباط با دانشگاه، کلید اصلی رشد صنعت است

کلید اصلی رشد صنعت در ارتباط آن با دانشگاه، صاحبان ایده، نخبگان، مخترعان و پژوهشگران است.

صاحب‌خبر -

رییس خانه صنعت، معدن و تجارت ایران گفت: در صورت برقراری ارتباط موثر میان دانشگاه و صنعت، دانشگاهیان و مخترعان و صاحبان ایده با تجارب موجود در صنعت آشنا می‌شوند و تحقیقات کاربردی رواج پیدا می‌کند. در این صورت است که ارتباطی پویا میان مراکز تولید علم و مراکز کاربرد علم برقرار می‌شود.

به گزارش ایلنا و به نقل از روابط عمومی خانه صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان، سیدعبدالوهاب سهل آبادی افزود: این ارتباط کمک می‌کند که صنعتگران محدودیت‌ها در عرصه تولید را شناسایی کنند و با دستاوردهای علمی روز آشنا شوند.

رییس خانه صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان اعلام کرد: در همین راستا، خانه صنعت، معدن و تجارت استان، با برقراری رابطه با بنیاد ملی نخبگان، در نمایشگاه نوآوری و خلاقیت که به مناسبت هفته پژوهش برگزار شد شرکت کرد تا امکانی برای نشست و تبادل نظر و اطلاعات میان بخش‌های تحقیق و توسعه واحدهای تولیدی و انجمن‌های صنعتی با نخبگان، صاحبان ایده و مخترعان فراهم شود.

سهل آبادی بیان کرد: همچنین برای ترویج فرهنگ پژوهش و تشویق واحدهای تولیدی برای گسترش بخش تحقیق و توسعه خود، هر سال خانه صنعت و معدن از واحدهای بر‌تر تحقیق و توسعه استان با همکاری سازمان صنعت، معدن و تجارت تقدیر به عمل می‌آورد که در سال جاری هم این برنامه اجرا خواهد شد.

نظر شما