شناسهٔ خبر: 2619478 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: رسا | لینک خبر

با موضوع انتفاضه فلسطین؛

همایش ملی شعر پریسکه‌های سنگ برگزار می‌شود

خبرگرزاری رسا ـ همایش ملی شعر پریسکه‌های سنگ با عنوان «انتفاضه فلسطین» 24 آذرماه در سالن اجتماعات کانون فجر منطقه 9 تهران برگزار می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، علیرضا بهرهی دبیر همایش ملی شعر پریسکه های سنگ با عنوان «انتفاضه فلسطین» در نشست خبری که امروز 23 آذر ماه در خبرگزاری قدس برگزار شد، گفت: شعر پریسکه گونه جدیدی از شعر کوتاه است که در سال 1391 از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به ثبت رسیده است.


وی افزود: این شعر با هدف مقابه با عرفان های نو ظهور و شعر هایکو است و در بدو شروع بسیاری از کشورهای فارسی زبان و همچنین غیر فارسی زبان از جمله کشور ارمنستان انجمن های شعر پریسکه را تاسیس کردند.


دبیر همایش شعر پریسکه های سنگ با اشاره به تعداد شاعران شرکت کننده در این همایش گفت: روزانه به طور میانگین 150 قطعه شعر به این همایش ارسال شد و برخی از این شعرها از کشورهای خارجی ارسال شده است.


بهرهی ادامه داد: میانگین سنی شاعران نیز بین 20 تا 24 است و این رویشی نو برای ادبیات مقاومت است.


وی همچنین با اعلام بیشترین آمار ارسال شده به این همایش از شهر تهران گفت: اصفهان، لرستان، گیلان به ترتیب از جمله شهرهایی بودند که بیشترین تعداد شعرهای ارسال شده به این همایش را داشتند و از استان سیستان و بلوچستان و شهر تایباد نیز آثاری به این همایش ارسال شده است.


دبیر همایش شعر پریسکه های سنگ با بیان اینکه 150 قطعه شعر به عنوان آثار منتخب ارسال شده است، اظهار کرد: برخی از این شعرها عربی هستند و بعد از ترجمه برای خوانش در همایش انتخاب خواهند شد.


بهرهی همچنین با اعلام سخنرانی خالد قدومی و مجتبی رحمان دوست در این همایش گفت: هدف ما از برگزاری این همایش حمایت از انتفاضه سوم فلسطین و آشنایی جوانان با فرهنگ شعر مقاومت و ارزش های دینی اسلامی است.


گفتنی است، همایش ملی شعر پریسکه های سنگ با موضوع انتفاضه قدس و حمایت از انتفاضه سوم قدس روز دوشنبه 24 آذر ماه در سالن اجتماعات کانون فجر منطقه 9 تهران برگزار می شود./818/پ202/ب4

نظر شما