شناسهٔ خبر: 26186575 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

شبکه الجزیره اعلام کرد:

بغداد به حملات آمریکا به البوکمال واکنش نشان داد

تهران - ایرنا - شبکه خبری الجزیره قطر بامداد سه شنبه در خبری فوری اعلام کرد: بغداد با هرگونه عملیات (ائتلاف آمریکایی) در مناطق درگیری با گروهک تروریستی داعش در سوریه و عراق مخالف است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، درصورتی که این موضوع صحت داشته باشد، آن را می توان نخستین واکنش دولت بغداد به حملات هوایی به منطقه البوکمال در مرز سوریه و عراق دانست.
بسیج مردمی عراق (الحشد الشعبی) پس از این حادثه از تشکیل کمیته ای برای بررسی علل و جزئیات این حمله و ارائه گزارش به فرماندهی کل نیروهای مسلح عراق (حیدرالعبادی نخست وزیر) خبر داده است.
درحالی که منابع عراقی، ائتلاف ضد داعش به سرکردگی آمریکا را مسئول حمله به این منطقه می دانند، یک مسئول واشنگتن که خواست نامش فاش نشود، ضمن رد این حمله از سوی کشورش افزود که این اقدام کار رژیم صهیونیستی بوده است.
رسانه های عراقی یکشنبه شب (27خرداد) از هدف قرار گرفتن مقر یکی از گروه های مقاومت اسلامی عراق در منطقه البوکمال خبر دادند.
پس از این حمله، سازمان نیروهای بسیج مردمی عراق (الحشد الشعبی) ضمن متهم کردن نیروهای ائتلاف بین المللی ضد داعش به سرکردگی آمریکا، به واشنگتن هشدار داد.
بسیج مردمی در بیانیه ای که در این باره منتشر کرد، آورد: یک جنگنده آمریکایی ساعت 22 یکشنبه شب، مقر تیپ های 45 و 46 سازمان بسیج مردمی که ماموریت دفاع از خط مرزی با سوریه را بر عهده دارد، با دو موشک هدایت شونده مورد هدف قرار گرفت که به شهادت 22 رزمنده و زخمی شدن 12 تن دیگر انجامید.
بسیج مردمی عراق این اقدام آمریکا را انتقام از الحشد الشعبی برای پاکسازی منطقه از داعش و زمینه سازی برای تسلط مجدد تروریست ها بر نوار مرزی عراق و سوریه دانست.
در همین حال، 'اسکندر وتوت' عضو کمیسیون امنیت پارلمان عراق نیز در واکنش به این حمله گفت: حمله به نیروهای الحشد الشعبی نقض آشکار حاکمیت و امنیت عراق است، لذا دولت فدرال موظف است اقدامات بازدارنده ای را علیه ائتلاف بین المللی انجام دهد.
شهر البوکمال در استان دیرالزور در شرق سوریه واقع است که ارتش دمشق به همراه دیگر متحدانش موفق شدند 28 آبان ماه 96 آن را از اشغال داعش آزاد کنند، این شهر 120 هزار جمعیت دارد که حدود سه سال در اشغال تروریست‌های داعش بود.
شبس**9363*1488 **

نظر شما