شناسهٔ خبر: 26170878 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

حذف هر ۴ شمشیرباز ایران در بخش سابر

رقابت‌های شمشیربازی قهرمانی آسیا در بخش سابر انفرادی بانوان با حذف هر چهار نماینده ایران پیگیری شد.

صاحب‌خبر -
حذف هر ۴ شمشیرباز ایران در بخش سابربه گزارش خبرگزاری صداوسیما به نقل از فدراسیون شمشیربازی؛ رقابت‌های شمشیربازی قهرمانی آسیا در تایلند آغاز شده است که در بخش سابر، چهار نماینده بانوان ایران (کیانا باقرزاده، فائزه رفیعی، نجمه سازنچیان و پریماه برزگر) در بخش انفرادی به میدان رفتند.
کیانا باقرزاده در دور گروهی با کسب ۲ پیروزی و سه شکست راهی مرحله بعد شد. باقرزاده در مبارزه بعدی خود در جدول ۶۴ نفره مقابل حریف هندی خود ۱۵ بر هشت پیروز شد، اما در جدول ۳۲ نفره مقابل "فوکشیما" از ژاپن ۱۵ بر ۸ هشت باخت و از ادامه مسابقات بازماند.
فائزه رفیعی در دور مقدماتی با سه پیروزی و ۲ باخت به جدول ۶۴ نفره صعود کرد. او در گام بعدی مقابل حریف اندونزیایی خود ۱۵ بر ۹ پیروز شد و به جدول ۳۲ نفره راه یافت، اما در این مرحله با نتیجه ۱۵ بر پنج مقابل شمشیرباز چینی شکست خورد و از دور رقابت‌ها کنار رفت.
پریماه برزگر دیگر سابریست کشورمان در دور مقدماتی بعد از کسب پنج پیروزی و یک شکست، در دور بعد (جدول ۶۴ نفره) با استراحت روبرو شد. او در جدول ۳۲ نفره در رقابتی نزدیک با نجمه سازنچیان با نتیجه ۱۵ بر ۱۲ بازی را واگذار کرد و حذف شد.
اما نجمه سازنچیان آخرین نماینده ایران با کسب سه پیروزی و ۲ باخت در مرحله گروهی موفق شد به جدول ۶۴ نفره راه یابد. وی در گام بعدی شمشیربازی از ویتنام را ۱۵ بر پنج شکست داد و به جدول ۳۲ نفره صعود کرد. سازنچیان در این مرحله مقابل برزگر ۱۵ بر ۱۲ پیروز شد و به دور بعد راه یافت و در جدول ۱۶ نفره حریف هنگ کنگی خود را مغلوب کرد تا به جمع هشت شمشیرباز برتر برشد، اما در این مرحله ۱۵ بر هفت نتیجه را مقابل ورزشکار کره‌ای واگذار کرد و از دور مسابقات کنار رفت.
در ادامه رقابت‌های شمشیربازی قهرمانی آسیا امروز تیم‌های ملی اپه مردان و فلوره بانوان رقابت می‌کنند.

نظر شما