شناسهٔ خبر: 26136964 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: همشهری آنلاین | لینک خبر

چطور بدن را سم‌زدایی کنیم؟

- همشهری آنلاین: هیچ راهکار قطعی برای حفاظت از سموم در محیط وجود ندارد اما برای مقابله با اثرات برخی از آلاینده‌ها و انجام فرایند سم‌زدایی از بدن به طور منظم، راهکارهایی پیشنهاد شده است.

صاحب‌خبر -

ارگانیسم‌های مضر و آلاینده‌ها در آب، غذا و حتی هوایی که تنفس می‌کنیم وجود دارند،  بنابراین دور شدن کامل از این آلاینده‌ها کار ساده ای نیست.

بدن انسان دارای یک توانایی طبیعی برای انجام فرایند سم‌زدایی است. در واقع این کار توسط دفع مدفوع و ادرار و از طریق اندام‌هایی مانند کبد، پوست، ریه، روده بزرگ و کلیه صورت می‌گیرد. حتی فرایند تعریق و تنظیم درجه حرارت بدن نیز یک راه جدید برای دفع سموم است. با این حال ۶ گام موثر دیگر نیز برای سم‌زدایی موثر از بدن می‌توان انجام داد:

مطالعات مقادیر کمی آرسنیک، کادمیوم، سرب و جیوه را در عرق پیدا کرده اند. مدیتیشن به شما کمک می‌کند تا ذهن خود را از استرس دور کنید چون استرس خود راهی برای افزایش مواد شیمیایی سمی در بدن است و عملکرد سیستم ایمنی بدن را تضعیف می‌کند. علاوه بر این مدیتیشن و یا یوگا، باعث می‌شود ریه‌‌ها اکسیژن زیادی جذب کرده و دی اکسید کربن و ناخالصی‌های دیگر را به خوبی دفع کند. نفس عمیق، متابولیسم یا همان سوخت و ساز بدن را تحریک کرده و باعث می‌‌شود که شما تغذیه‌ بهتری داشته باشید.

*منبع: وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي

نظر شما