شناسهٔ خبر: 26076285 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

ترامپ مايوسانه به دنبال نشان دادن برتري و تسلط خود بود

کارشناسان زبان بدن مي گويند ترامپ به دنبال نشان دادن برتري خود بود اما رفتار او در واقع نشان دهنده فردی است که مایوسانه می خواهد نشان دهد که مسلط و برتر است.

صاحب‌خبر -

ترامپ مايوسانه به دنبال نشان دادن برتري و تسلط خود بود

به گزارش سرويس بين الملل خبرگزاري صداوسيما، پایگاه اینترنتی نشریه ویک در مطلبی به بررسی آنچه زبان بدن دونالد ترامپ و کیم جونگ اون برملا می کند، پرداخت.

در این مطلب آمده است: کارشناسان زبان بدن دیدار بی سابقه دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا و کیم جونگ اون رهبر کره شمالی در سنگاپور را تحلیل کرده اند. پل بوروس ، یکی از این کارشناسان گفت:« رئیس جمهور آمریکا اصرار دارد که او و رهبر کره شمالی به یکدیگر اعتماد دارند و دیداری سازنده و صادقانه و مستقیم داشته اند اما باید ببینیم زبان بدن آنها چه چیزی را نشان می دهد؟ ترامپ مایوسانه تلاش می کرد نشان بدهد او [ در این رابطه] مسلط و برتر است.» او در تحلیل دست دادن تاریخی آن دو مقام گفت رئیس جمهور سعی می کرد در اولین برخورد تسلط و برتری خود را نشان دهد. به گفته این کارشناس، ترامپ بعد از دست دادن با کیم چند بار به بازوی او به آرامی ضربه زد که این عمل از دید این کارشناس «شاخص کنترل» محسوب می شود. او گفت:« ترامپ تلاش می کند نشان دهد برتر است اما کاری که او می کند لزوما نشانه تسلط و برتری او نیست و در واقع نشان دهنده فردی است که مایوسانه می خواهد نشان دهد که مسلط و برتر است. کیم جونگ اون برای اینکه قدش بلندتر به نظر برسد از پاشنه مخفی در کفش هایش استفاده کرده بود و درحالیکه ساکت و بی حرکت ایستاده بود نشان می داد کنترل بیشتری دارد و هیچ واکنشی به اقدام ترامپ که بارها او را لمس کرد نشان نداد.» کارن لیونگ، کارشناس دیگر، گفت هر دو نفر تلاش می کردند تسلط داشته باشند اما وقتی نشستند پنهان کردن نگرانی و اضطراب برای هر دوی آنها کار دشواری بود. آلن پیز، کارشناس استرالیایی گفت برای تحلیل این دیدار باید تفاوت های فرهنگی را هم در نظر گرفت. به عنوان مثال وقتی ترامپ به کیم خیره شده بود رهبر کره شمالی به سمت دیگری نگاه کرد. به گفته این کارشناس در فرهنگ کره نگاه نکردن در چشمان فرد بزرگتر کاری مودبانه محسوب می شود و سن ترامپ هم دوبرابر سن کیم است.

نظر شما