شناسهٔ خبر: 26044105 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

سی ان ان

تعریفی از عاری سازی اتمی در نشست سنگاپور نشده است

تهران – ایرنا – شبکه تلویزیونی سی ان ان گزارش داد: در نشست پیش رو رهبر کره شمالی با رئیس جمهوری آمریکا در سنگاپور هنوز جزئیات، چارچوب و تعریف دقیق و مشخصی از عاری سازی شبه جزیره کره از سلاح اتمی نشده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز دوشنبه ایرنا، سی ان ان در ادامه گزارش داد: درحالیکه لحظاتی قبل دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا و 'لی هسین لونگ' نخست وزیر سنگاپور با یکدیگر دیدار کردند اما گمانه زنی ها درباره نتیجه دیدار پیش رو رهبر کره شمالی با ترامپ مشخص نیست.
این رسانه تصویری آمریکایی افزود: رئیس جمهوری آمریکا دست به دیداری مخاطره آمیز زده است و معلوم نیست که ماحصل نشست وی با رهبر کره شمالی چه باشد، عاری سازی شبه جزیره کره برای سئول یک معنی برای پیونگ یانگ معنی دیگر و برای واشنگتن نیز تعریفی دیگر دارد.
'ویل ریپلی' خبرنگار این شبکه خبری از سنگاپور گفت: قرار است دراین نشست درباره مسائل مربوط با حقوق بشر با طرف کره شمالی صحبت شود این درحالی است که دستور کار اصلی این نشست عاری سازی شبه جزیره کره از سلاح اتمی است.
'دیوید کیم' مقام سابق وزارت خارجه آمریکا در امور خاورر دور در این باره از سنگاپور به سی ان ان گفت: درحالی که دو طرف آمریکا و کره شمالی خود را برای این دیدار تاریخی آماده می کنند، هنوز تعریف مشخص و مشترکی برای عاری سازی شبه جزیره کره از سلاح اتمی بین دو طرف وجود ندارد.
این مقام سابق وزارت خارجه آمریکا افزود: به نظرم مذاکراتی دشوار و بحرانی در پیش رو باشد، رسیدن به شرایط عاری سازی شبه جزیره کره از سلاح اتمی روندی است که سال ها به طول می انجامد و باید بگویم که تنها با همین یک نشست نمی توان تمامی موارد را حل کرد.
به گزارش ایرنا، 'کیم جونگ اون' رهبر کره شمالی و دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا روز گذشته (یکشنبه) وارد سنگاپور شدند، این دو قرار است فراد سه شنبه برابر با 22 خرداد ماه با یکدیگر دیدار کنند.
ترامپ درحالی راهی سفر به سنگاپور جهت دیدار با رهبر کره شمالی شد که پیش از آن در اجلاس سران گروه7 منجر به آشکار تر شدن اختلاف هرچه عمیق تر بین واشنگتن با دیگر متحدان دیرینه غربی خود شد .
اروپام **1302***1908

نظر شما