شناسهٔ خبر: 2599706 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

آیت ا... نوری همدانی: حفظ و دفاع از ارزشهای انقلاب بر همگان لازم است

شاهرود - ایرنا - آیت ا... 'حسین نوری همدانی' از مراجع تقلید گفت: حفظ و دفاع از ارزشهای انقلاب اسلامی برهمگان لازم است، مردم باید همیشه در صحنه های مختلف حضور فعال داشته باشند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، آیت الله نوری همدانی پنج شنبه شب در حسینیه مدرسه قلعه شهرستان شاهرود در دیدار با قشرهای مختلف مردم افزود: باید قدرانقلاب را بدانیم که این همه نعمت برای ما فراهم کرد.

وی وقوع انقلاب اسلامی در ایران را هدیه الهی و نعمت پروردگار خواند و اظهار کرد: واجب است به ارکان انقلاب توجه شود.

وی از مردم خواست اتحاد، همدلی و یکپارچگی را در جامعه حفظ کنند، زیرا پیشرفت و عظمت در سایه اتحاد، همدلی و هماهنگی بوجود می آید و اختلاف سبب تفرقه می شود.

این مرجع تقلید تصریح کرد که عظیم ترین نعمت خدا ولایت اهل بیت است و ولایت مساله بزرگی است و اساس دین اسلام نیز ولایت است.

آیت الله نوری همدانی در ادامه با بیان اینکه افراد زیادی جان خود را فدا کردند، تا ولایت حفظ شود ، اضافه کرد: تشیع توانسته است ولایت را حفظ کند و ایران اسلامی در سایه ولایت بوجود آمد.

وی بیان کرد: انقلاب اسلامی ایران با رهبری حضرت امام (ره) زمانی به پیروزی رسید که کشورهای اسلامی زیرسلطه کشورهای سلطه گر بودند و استبداد داخلی مردم را به زنجیر بردگی کشیده بودند.

این مرجع تقلید با نامشروع خواندن رژیم های سلطنتی افزود: امام راحل با مطالعه شرایط جامعه اسلامی و بررسی اوضاع شرق و غرب لازم دید برای نجات مردم و نابودی استبداد قیام کند.

آیت الله نوری همدانی با تشریح اهداف، دستاوردها، بیداری اسلامی و آسیبهایی که انقلاب را تهدید می کند، گفت: قبل از پیروزی انقلاب اسلامی، اسلام ناب محمدی به حاشیه رانده شده بود ، حکومت اسلامی نبود و ایده جدایی دین از سیاست ترویج می شد.

وی اضافه کرد: حضرت امام (ره) در گام نخست اسلام ناب محمدی را احیا کرد و رکن اصلی انقلاب اسلام ناب است که ارزش های اسلامی مورد توجه قرار گرفت.

وی مردم را دومین رکن انقلاب خواند و گفت: با پیروزی انقلاب آنان بیدار و هوشیار شدند که بیداری شیوه پیامبران است.

آیت الله نوری همدانی ادامه داد که حضرت امام 14 سال زحمت کشید مردم را بیدار کرد که رکن دوم آمادگی و بیداری را به ارمغان آورد.

وی رکن سوم انقلاب را ولایت فقیه ذکر کرد و گفت: ولایت فقیه رکن مهمی است، آن را امام امت بوجود آورد و نظام ولایی در کشور ما حاکم شد و در سایه مدیریت مقام معظم رهبری امنیت، عظمت ،عزت و اقتدار را شاهد هستیم.

این مرجع تقلید با تاکید بر اینکه دستاوردها و برکات انقلاب اسلامی زیاد است، بیان کرد: نخستین آن ولایت فقیه است و امام توانست چهره پلید غرب را به مردم معرفی کند.

آیت الله نوری همدانی جنگهای 'تبوک' و 'موته' را در صدر اسلام جنگ غرب با اسلام ذکر کرد و گفت: از آن زمان غرب دشمنی خود را با اسلام در قالب تهاجم نظامی،فرهنگی و تسلط برکشورهای اسلامی آغاز کرد.

این مرجع تقلید ایجاد گروههای تکفیری، سلفی گری و داعش را نتیجه دشمنی غرب با اسلام دانست و یادآورشد: ادعای حقوق بشر غرب دروغ است.

وی دیگر دستاورد و برکات انقلاب را فرهنگ جهاد و شهادت نامید و گفت: هم اکنون میلیون ها نفر شیفته شهادت هستند.

وی ایجاد خودباوری در مردم را چهارمین دستاورد انقلاب اسلامی ذکر کرد و گفت: امام راحل به مردم جرات داد و پیشرفت ایران در رشته های مختلف از جمله انرژی هسته ای نتیجه خودباوری در مردم است.

آیت الله نوری همدانی برپایی نماز جمعه، ایجاد امید در مردم مستضعف جهان ، تشکیل ارتش 20 میلیونی و بیداری مردم مصر ، تونس، لیبی، بحرین را از دیگر دستاوردهای انقلاب یاد کرد.

در دیدار مردمی مذکور، نماینده ولی فقیه در استان و استاندار سمنان، رییس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه، امام جمعه، فرماندار شاهرود و شماری از روحانیان حضور داشتند.

آیت الله نوری همدانی شامگاه سه شنبه وارد سمنان شد و روزهای چهارشنبه و پنجشنبه پس از دیدار با قشرهای مختلف مردم، مسئولان و روحانیان عصر پنجشنبه به شاهرود سفر کرد.ک/2

2047/599

نظر شما