شناسهٔ خبر: 2583742 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

مقامات «سیا» در دولت «بوش»: گزارش سنا یک طرفه است

مدیران ارشد سازمان جاسوسی آمریکا (سیا) در دولت «جرج بوش»، ضمن رد گزارش سنا درباره شکنجه در این سازمان، تاکید کردند که گزارش مذکور «یک طرفه و نادرست» است.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، شش تن از مدیران و مقامات ارشد «آژانس مرکزی اطلاعات» (سیا) در دولت سابق آمریکا گزارش جنجالی سنا درباره شکنجه در این سازمان جاسوسی را رد کردند. 

«جرج تنت»، «پورتر گراس» و«مایکل هایدن» به همراه سه تن از معاونان مدیران سیا در دولت جرج بوش (رئیس جمهوری سابق) در سرمقاله‌ای که در روزنامه «وال استریت» منتشر کردند، گزارش سنا درباره شکنجه را رد کردند.

در این سرمقاله که در روزنامه وابسته به حزب جمهوری‌خواه منتشر شده آمده است: «کمیته به ما یک گزارش و مطالعه یکسویه و یک طرفه ارائه داده؛ گزارشی اشتباه که حمله‌ای حزبی به سازمان (سیا) بوده است؛ سازمانی که بیشترین اقدامات را برای حفاظت از آمریکا پس از حملات 11 سپتامبر انجام داد».

رد انتقادات گسترده درباره شکنجه در سیا توسط مقامات پیشین این سازمان جاسوسی در حالی انجام می‌شود که اقدامات غیرانسانی در بازداشتگاه‌های مخفی آمریکا انتقادات گسترده جهانی را به دنبال داشته است.

انتشار گزارش سیا با انتقادات جمهوری‌خواهان آمریکایی مواجه شده و حامیان و فعالان این حزب نیز انتشار این گزارش را اقدامی سیاسی و با هدف ضربه زدن به حزب رقیب دموکرات‌ها ارزیابی کرده‌اند.

انتهای پیام/ص

برچسب‌ها:

نظر شما