شناسهٔ خبر: 25819896 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

انتخابات ریاست جمهوری لیبی در آذرماه برگزار می شود

الجزیره-ایرنا- گروه های مختلف لیبیایی امروز سه شنبه در پاریس به توافق رسیدند انتخابات مجلس و ریاست جمهوری این کشور در ماه دسامبر (آذر /دی) برگزار شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا و به نقل از تارنمای خبری «الوسط» ،شخصیت های اثر گذار لیبی و از جمله «فایز السراج» رئیس دولت وفاق ملی لیبی، ژنرال «خلیفه حفتر » فرمانده ارتش لیبی ، رئیس مجلس و همچنین رئیس شورای حکومتی که برای نخستین بار به دعوت رئیس جمهوری فرانسه در پاریس جمع شده بودند، در این خصوص به توافق رسیدند.
«امانوئل مکرون» رئیس جمهوری فرانسه از این شخصیت های لیبیایی و همچنین نمایندگان 19 کشور و از جمله کشورهای همسایه لیبی و کشورهای عضو شورای امنیت سازمان ملل برای شرکت در کنفرانسی در مورد لیبی دعوت کرده بود.«احمد اویحیی »نخست وزیر الجزایر نیز به نمایندگی از کشورش در این کنفرانس حضور داشت.
پیش از این کنفرانس گفته می شد محور گفت و گوهای مقام های شرکت کننده در آن، یکپارچه سازی فوری بانک مرکزی لیبی ، حمایت از شکل گیری ارتش ملی، برگزاری کنگره ملی تا سه ماه آینده، برگزاری همه پرسی قانون اساسی، برگزاری انتخابات مجلس و ریاست جمهوری تا پایان 2018و تحریم مانع تراشان روند سیاسی حل بحران است.
لیبی از زمان سقوط حکومت معمر قذافی در سال 2011 میلادی دستخوش جنگ و ناآرامی است.
این هرج و مرج باعث تقویت گروه های تندرو و تروریستی در این کشور شده و داعش نیز با شکست های پیاپی در عراق و سوریه سعی در تقویت جایگاه خود در این کشور دارد.
این کشور اکنون دو دولت موازی دارد: دولت وفاق ملی به ریاست «فایز السراج» در طرابلس که مورد حمایت جامعه جهانی بوده و دیگری دولت طبرق در شرق لیبی (دولت موقت) به ریاست «عبدالله الثنی » که از ژنرال «خلیفه حفتر» فرمانده ارتش این کشور حمایت می کند.
پارلمان لیبی از دولت موقت که در شرق این کشور مستقر است، حمایت می کند.
خاورم **2041**1586

نظر شما