شناسهٔ خبر: 25805042 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

عریقات: اسرائیلی‌ها خواهان کشتار، غصب زمین و اشغالگری هستند

صائب عریقات یکی از مقامات تشکیلات خودگردان فلسطینی در مصاحبه با شبکه تلویزیونی راشا تودی گفت، ترامپ با اقدامات خود سبب افزایش افراطی گری در منطقه شده است.

صاحب‌خبر -

عریقات: اسرائیلی‌ها خواهان کشتار، غصب زمین و اشغالگری هستندبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، صائب عریقات یکی از مقامات تشکیلات خودگردان فلسطینی در مصاحبه با شبکه تلویزیونی راشا تودی گفت، ترامپ با اقدامات خود سبب افزایش افراطی گری در منطقه شده است.

عریقات در پاسخ به سوال مجری شبکه که پرسید، واکنش شما به گروه دوستان اسرائیل در انگلیس که گفته اند که حماس باید به خاطر کشتار فلسطینی‌ها در تظاهرات بازگشت، سرزنش شود، چیست؟ گفت: «این شرم آور است. شما شاهد کشتار خودسردانه دست کم ۶۴فلسطینی هستید. بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ نفر زخمی شده اند. تظاهرکنندگان حتی یک گلوله شلیک نکرده اند. آن‌ها هیچ چیزی در دستان خود نداشته اند. این در حالی است که این افراد قربانیان را سرزنش می‌کنند. تمامی این افراد در سرزمین غزه کشته شده اند. حتی به یک نفر اسرائیلی شلیک نشده است و یا حتی زخمی و یا تهدید نشده است. با این وجود شاهد آن هستیم که برخی از افراد هستند که می‌گویند آن‌هایی که کشته شده اند باید سرزنش شوند. این شرم آور و تنفرانگیز است. من هرگز تصور نمی‌کردم که در زندگی خود گروه دوستان اسرائیل و انگلیس یا نیکی هیلی در سازمان ملل در جهت منافع اسرائیل حرف بزنند. حداقل شماری از نویسندگان اسرائیلی بودند که گفتند که دیگر کافی است و باید کشتار ضد غیرنظامیان بی‌گناه متوقف شود.»

وی افزود: «آن‌ها بهانه دوم خود را به کار بردند. گفتند که آن‌ها (کشته شدگان) از حماس هستند. لیبرمن وزیر جنگ اسرائیل گفت که هیچ فرد بی‌گناهی در غزه وجود ندارد. تصور کنید ۲ میلیون انسان در آنجا حضور دارند و حتی یک نوزاد، زن و مرد از نظر لیبرمن بی‌گناه نیست. همه باید کشته شوند. ما تصاویر ویدئویی داریم که در آن‌ها نظامیان اسرائیلی با تفنگ‌های دورزن به کودکان شلیک می‌کنند و آن‌ها پس از این کار شادی و پایکوبی می‌کنند.»

عریقات در ادامه گفت: «ما خواهان تشکیل یک کمیته تحقیقاتی شده ایم. چه طرفی با ایجاد کمیته تحقیقاتی مخالفت کرده است؟ اسرائیل، هیلی، ترامپ و گروه دوستان اسرائیل در لندن با این موضوع مخالفت کرده اند. چه در حال روی دادن است. این موضوع نمی‌تواند ادامه پیدا کند. اگر ما خواهان صلح و شکست دادن افراطیون در این منطقه هستیم باید اجازه ندهیم که افراطیون اسرائیلی آنچه را که خواهان آن هستند انجام دهند. آن‌ها خواهان کشتار، غصب زمین، فعالیت‌های شهرک سازی و اشغالگری هستند. آن‌ها غزه را به یک زندان بزرگ در ۱۱ سال اخیر بدل کرده اند.»

انتهای پیام/

مصاحبه صائب عریقات با راشا تودی درباره کشتار فلسطینیان در غزه

نظر شما