شناسهٔ خبر: 25795830 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: راه دانا | لینک خبر

عضو فراکسیون امید در گفتگو با دانا خبر داد:

احتمال ائتلاف فراکسیون امید، ولایی و مستقلین برای انتخاب هیات رئیسه مجلس/ عارف شخصاً تمایلی به کاندیدا شدن ندارد/ نظر فراکسیون امید تاکنون روی ائتلاف است

عضو فراکسیون امید گفت: فراکسیون امید تا کنون موضوع و محوریت ائتلاف را در دستور کار قرار داده و پیگیری می کند اگر همه به نتیجه برسند که آقای لاریجانی رئیس باشند نظر فراکسیون امید هم روی این گزینه باقی می ماند.

صاحب‌خبر -

حیدر علی عابدی عضو فراکسیون امید در گفتگو با خبرنگار شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ در خصوص ورود آقای عارف به انتخابات هیأت رئیسه مجلس اظهار داشت: آقای عارف تاکنون ابراز تمایلی برای حضور در هیأت رئیسه به ویژه جایگاه ریاست مجلس نکرده است.

وی در ادامه افزود: ازآنجایی که اقای عارف یک بار در رای گیری شرکت کرده و رأی نیاورده اند در حال حاضر در صورتی که نمایندگان از او برای ریاست مجلس دعوت کنند در انتخابات هیأت رئیسه حاضر می شود و در غیر این صورت تمایلی برای حضور ندارند.

با بیان اینکه اخیراً جلسه ای از سوی فراکسیون امید تشکیل نشده عنوان کرد: کمیته ای متشکل از اعضای هر سه فراکسیون امید، ولایی و مستقلین در مجلس تشکیل شده است که قرار است هر سه کمیته با یکدیگر جلسه گذاشته و تا فردا عصر نتیجه قطعی برای انتخابات چهارشنبه را اعلام کنند.

در ادامه افزود: احتمالاً سه فراکسیون به صورت معقول برای ترکیب هیأت رئیسه به یک ائتلاف دست پیدا می کنند که چه افرادی بر روی چه کرسی هایی بنشینند؛ در غیر این صورت هر فراکسیون برای خودش افرادی را معرفی می کند. هر چند در بحث ائتلاف گزینه های اصلی برای نواب آقایان پزشکیان و مطهری هستند.

با بیان اینکه تا کنون احتمال ائتلاف میان سه فراکسیون بیشتر است عنوان کرد: تا فردا عصر نتیجه مشخص می شود؛ فراکسیون امید تا کنون موضوع و محوریت ائتلاف را در دستور کار قرار داده و پیگیری می کند اگر همه به نتیجه برسند که آقای لاریجانی رئیس باشند نظر فراکسیون امید هم روی این گزینه باقی می ماند.

 

 

نظر شما