شناسهٔ خبر: 2574652 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

معاون استاندار کرمانشاه:

80 درصد از علل تصادفات رانندگی مربوط به راننده هاست

کرمانشاه - ایرنا - معاون امور عمرانی استانداری کرمانشاه با بیان اینکه 80 درصد از علل تصادفات رانندگی مربوط به رانندگانی است که به قوانین راهنمایی و رانندگی توجه نمی کنند، گفت: نقش پلیس راه در برخورد با این افراد بسیار مهم است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، 'مجتبی نیک کردار' روز چهارشنبه در آغاز طرح زمستانی پلیس راه کرمانشاه که در محوطه فرماندهی انتظامی استان انجام شد، وظیفه پلیس راه استان را بسیار خطیر توصیف کرد و گفت: کنترل رفتار رانندگان بر عهده آن ها می باشد و اگر بتوانند کارشان را بخوبی انجام داده و رانندگان نیزهمکاری کنند شاهد کاهش چشمگیر تصادفات خواهیم بود.

وی ادامه داد: البته با همت راهداران جاده ای طی ماه های گذشته شاهد کاهش 10 درصدی تصادفات رانندگی بودیم که امیدواریم با تلاش بیشتر این افراد بازهم شاهد کاهش بیشتر تصادفات منجر به جرح و فوت در استان باشیم.

نیک کردار با بیان اینکه در استان کرمانشاه نزدیک به دو هزار و800 کیلومتر بزرگراه و راه اصلی و فرعی، همین مقدار راه روستایی و یک هزار و 600 کیلومتر راه شوسه خاطرنشان کرد: این وظیفه پلیس راهور را سنگین تر می کند و باید با تلاش و جدیت بیشتری در جاده ها حضور داشته باشند تا حوادث جاده ای به حداقل برسد.

معاون عمرانی استانداری کرمانشاه یادآور شد: با توجه به تعطیلی روز شنبه آینده و یکشنبه و سه شنبه هفته بعد از آن که به صورت طبیعی شاهد بالا رفتن حجم سفرها خواهیم بود، انتظار می رود پلیس راه استان و عوامل راهداری با مراقبت بیشتری در جاده ها حضور یابند که انشاالله شاهد وقوع حادثه ناگواری نباشیم.

7458/567

نظر شما