شناسهٔ خبر: 25709903 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

کامیونداران سمنان افزایش نرخ کرایه ها را خواستار شدند

سمنان- ایرنا- جمعی از رانندگان کامیون استان سمنان روز چهارشنبه با اجتماع در محوطه پایانه های حمل بار سمنان، افزایش نرخ کرایه‌ها را خواستار شدند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، کامیونداران با اشاره به افزایش قیمت لوازم یدکی، لاستیک، حق بیمه رانندگان در سال های اخیر و پایین بودن نرخ کرایه تاکید کردند که قیمت حمل بار باید افزایش یابد.
مدیرعامل انجمن صنفی رانندگان سمنان و حومه درباره این اجتماع در گفت و گو با ایرنا افزود: نرخ کرایه حمل بار از سال 1392 تاکنون در این استان ثابت مانده بود ولی پرداختی رانندگان در بخش های مختلف افزایش بیش از 50 درصدی داشت.
نورالله محمودی با اشاره به این که رانندگان امروز فقط خواستار تعیین عادلانه نرخ کرایه بار در استان هستند، گفت: فشار افزایش هزینه ها در بخش هایی مانند تعمیرات، تامین قطعات مصرفی کامیونداران مانند لاستیک و روغن در سال های اخیر به رانندگان زیاد است و مسوولان باید فکری برای رانندگان برای تامین هزینه کنند.
وی با اشاره به این که رانندگان کامیون امروز باری منتقل نکردند، بیان کرد : با حضور احسان منصورکیایی سرپرست اداره کل حمل و نقل و پایانه های استان درخواست رانندگان به وی منتقل شد.
مدیرعامل انجمن صنفی رانندگان سمنان و حومه یادآور شد: با حضور مسوولان این اداره کل در گفت و گو با رانندگان، مقرر شد نرخ کرایه بار در استان سمنان 25 درصد افزایش یابد.
مدیرعامل انجمن صنفی رانندگان سمنان و حومه گفت: با توجه مسوولان به خواسته رانندگان، بارگیری در پایانه بار سمنان از ساعت 15 ازسررفته می شود.
iهمچنین جمعی از کامیونداران شاهرودی عصر امروز با اجتماع در سه راهی مجن در مسیر شاهرود- بسطام ، برای دقایقی از رفت و آمد خودروها ممانعت کردند.
اجتماع کنندگان عدم افزایش پنج ساله نرخ کرایه ها را دلیل این کار اعلام و اضافه کردند : افزایش زیاد قیمت کامیون و لوازم یدکی در چند سال گذشته موجب شده تا درآمد آن ها به شدت کاهش یافته و گذران زندگی شان سخت شود.
نیروهای انتظامی با حضور در محل اوضاع را رصد و با رانندگان مذاکره کردند و محور یادشده را برای رفت و آمد خودروها گشودند.
هاشمی فرماندار شاهرود با حضور در جمع این رانندگان و پس شنیدن درد و دل آنان، قول پیگیری مشکلاتشان را داد.
این اجتماع ساعت 17 و 30 دقیقه به پایان رسید.
انجمن صنفی رانندگان سمنان و حومه 700 عضو دارد.
متوسط عمر 2 هزار و 500 دستگاه وسیله نقلیه فعال در بخش ناوگان حمل بار در استان سمنان 25 سال است، عمر حدود 27 درصد بیش از 40 سال است و اکنون 50 درصد این تعداد ناوگان فرسوده محسوب می شود.
6103/6026

نظر شما