شناسهٔ خبر: 25695828 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه آفرینش | لینک خبر

خبرنامه

صاحب‌خبر -

در بخشنامه‏اي اعلام شد؛

آغاز تعطيلات تابستاني دانشگاه آزاد از 30 تير

براساس مصوبه هيئت رئيسه دانشگاه آزاد اسلامي تعطيلات تابستانه اين دانشگاه از 30 تيرماه آغاز و تا 30 مردادماه ادامه دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، براساس اين مصوبه واحدها و مراکز آموزشي که مجري ترم تابستان هستند بايد با هماهنگي دبيرخانه هيئت امناي استاني و با حداقل نيروي انساني برنامه ريزي براي برگزاري برنامه‌هاي آموزشي به عمل آيد.

15 روز از ايام فوق به عنوان مرخصي استحقاقي و مابقي به عنوان مرخصي تعطيلات تابستاني است.

در ايام تعطيلات تابستاني بايد به گونه‎اي برنامه‎ريزي شود که در برنامه‎هاي آموزشي و به خصوص واحدهايي که مجري ترم تابستان هستند هيچگونه اختلالي ايجاد نشود.

همچنين با رعايت تمامي ضوابط مربوطه امکان تشکيل دفاع از رساله و پايان نامه دانشجويان تحصيلات تکميلي فراهم شود.

سازمان مرکزي، دبيرخانه هيئت امناي استاني و واحدهاي دانشگاهي در روزهاي دوشنبه و سه‎شنبه هر هفته با حداقل کارکنان مورد نياز به تشخيص معاونت يا مديران کل مربوطه فعال خواهد بود.

حضور پرسنل خدمات بهداشتي و درماني و کادر بيمارستانها حسب برنامه شيفتي و مقررات مربوطه و طبق نظر رياست واحد دانشگاهي خواهد بود.

براين اساس برنامه‎ريزي بايد به نحوي صورت پذيرد که کارکناني که ماهيت وظايف و نوع شغل آنها به گونه‎اي است که بايد در محل کار حضور يابند مطابق نظر مديريت مربوطه از حداکثر مرخصي ايام مذکور در زمان تعيين شده استفاده کنند.

مرخصي تشويقي فوق براي نيروهايي که ضرورت دارد در محل کار خود در اين مدت حضور يابند تا پايان سال 97 معتبر خواهد بود و روساي واحدها و مديران حداکثر همکاري براي بهره برداري از اين مرخصي در طول سال 97 را فراهم آورند.

نيروهايي که ضرورت دارد در محل کار حضور يابند، جز وظايف سازماني بوده و مطابق ايام غير تعطيل محسوب مي‎شود.

فردا؛ آخرين مهلت ثبت‌نام درآزمون کارداني به کارشناسي

فرصت ثبت‌نام در آزمون کارداني به کارشناسي ناپيوسته سال 1397 ساعت 24 پنجشنبه سوم خرداد 97 پايان مي‎يابد.حسين توکلي - مشاور عالي سازمان سنجش در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: ثبت‌نام براي شرکت در آزمون کارداني به کارشناسي ناپيوسته سال 1397 از يکشنبه 23 ارديبهشت آغاز شده است و با توجه به تمديد مهلت ثبت‎‏نام، متقاضيان تا پنجشنبه سوم خرداد 97 فرصت دارند در اين آزمون ثبت‌نام کنند.

وي افزود: پذيرش در 16 رشته از رشته‏هاي امتحاني کارداني به کارشناسي با آزمون و پذيرش در 49 کدرشته براساس سوابق تحصيلي (معدل کل مقطع کارداني) صورت خواهد پذيرفت.

توکلي خاطرنشان کرد: تا اول خرداد ماه 97 تعداد 60 هزار و 778 داوطلب در اين دوره ثبت‌نام کرده‏اند.

مشاور عالي سازمان سنجش تاکيد کرد: کليه متقاضيان، اعم از اينکه متقاضي پذيرش در رشته امتحاني با آزمون يا بدون آزمون هستند لازم است مطابق ضوابط دفترچه راهنما و با مراجعه به پايگاه اطلاع‎رساني سازمان سنجش آموزش کشور به نشاني www.sanjesh.org در آزمون مذکور ثبت‌نام و انتخاب رشته کنند.

توکلي يادآور شد: اصلاحات دفترچه راهنماي ثبت‌نام و انتخاب رشته آزمون کارداني به کارشناسي ناپيوسته سال 1397 در سايت سازمان سنجش منتشر شده است و داوطلباني که پيش از اين ثبت‌نام کرده‎اند مي‏توانند به ويرايش اطلاعات خود اقدام کنند. همچنين کساني که تاکنون ثبت‌نام نکرده‎اند تا سوم خرداد فرصت دارند در اين آزمون ثبت‌نام کنند.مشاور عالي سازمان سنجش افزود: با توجه به اينکه پرداخت هزينه ثبت‌نام منحصراً به‌صورت اينترنتي انجام مي‌گيرد، داوطلبان بايد به وسيله کارت‌هاي بانکي عضو شبکه شتاب که پرداخت الکترونيکي آنها فعال است، با مراجعه به سايت سازمان سنجش و پرداخت مبلغ 270 هزار ريال (27 هزار تومان) به عنوان وجه ثبت‌نام شرکت در آزمون، نسبت به ثبت‌نام و انتخاب رشته اقدام کنند.

توکلي خاطرنشان کرد: چنانچه داوطلبي علاقه‏مند به شرکت در گزينش رشته‎هاي تحصيلي موسسات آموزش عالي غير دولتي– غيرانتفاعي است، لازم است که علاوه بر پرداخت مبلغ ثبت نام، نسبت به پرداخت مبلغ 55 هزار ريال (5 هزار و 500 تومان) ديگر نيز براي دوره‏هاي مذکور اقدام کند.

وي يادآور شد: با توجه به اينکه مقرر شده است در مراحل مختلف فرآيند اين آزمون، خدماتي از طريق پيام کوتاه به داوطلبان ارائه شود، داوطلباني که تمايل به استفاده از خدمات پيام کوتاه دارند، با انتخاب گزينه مربوط و پرداخت مبلغ 5 هزار ريال (500 تومان) به عنوان هزينه استفاده از خدمات پيام کوتاه، مي‌توانند از اين خدمات استفاده کنند.مشاور عالي سازمان سنجش گفت: آزمون کارداني به کارشناسي ناپيوسته سال 1397 (براي آن دسته از رشته‎‏هاي امتحاني که پذيرش آنها با آزمون است) در روز جمعه 12 مرداد 97 برگزار خواهد شد. داوطلبان لازم است از روز سه‌شنبه 9 مرداد تا روز پنجشنبه 11 مرداد با مراجعه به سايت سازمان سنجش نسبت به تهيه پرينت کارت شرکت در آزمون اقدام کنند.

معاون آموزشي دانشگاه خبر داد؛

زمان ثبت‌نام ترم تابستاني دانشگاه آزاد اعلام شد

معاون آموزشي و تحصيلات تکميلي دانشگاه آزاد اسلامي از ثبت‌نام ترم تابستاني اين دانشگاه از 16 تا 21 تيرماه خبر داد.

به گزارش دانشگاه آزاد اسلامي، عليرضا رهايي با بيان اينکه دوره تابستان دانشگاه آزاد اسلامي در سال جاري نيز برگزار خواهد شد، گفت: زمان ثبت‌نام اين ترم از 16 تا 21 تيرماه و زمان شروع کلاس‌ها از 23 تيرماه خواهد بود.

وي ادامه داد: مقرر شد دوره تابستان ترجيحا در يکي از واحدها يا مرکز هر استان برگزار شود تا ضمن تجميع دانشجويان و به حد نصاب رسيدن تعداد دانشجويان در هر کلاس، کاهش هزينه‌ها را نيز به همراه داشته باشد.

معاون آموزشي دانشگاه آزاد خاطرنشان کرد: اگر دانشجويان ساير دانشگاه‌ها نيز داوطلب گذراندن دوره تابستان دانشگاه آزاد اسلامي باشند، مي‌توانند با پرداخت شهريه ثبت‌نام کنند.

برچسب‌ها:

نظر شما