شناسهٔ خبر: 2568734 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه مردم‌سالاری | لینک خبر

سيد‌محمود علوي تاکيد کرد:

رعايت حق‌الناس، برنامه محوري وزارت اطلاعات

صاحب‌خبر -

وزير اطلاعات گفت: رعايت حق‌الناس براي نيروهاي اطلاعاتي، قضايي و انتظامي‌ما بسيار مهم است و ما که بيشتر با مردم سر و کار داريم، بايد رعايت حق‌الناس را در دستور کار خود قرار دهيم.

به گزارش ايرنا حجت‌الاسلام «سيدمحمود علوي» در نشست شوراي اداري خراسان شمالي در بجنورد اظهار کرد: اکنون با همدلي و وحدت بين مسوولان، مردم نيز به آينده اميدوارتر شده‌اند و عرصه بر عوامل ناسازگار و ماجراجو نيز تنگ شده است.

وي اضافه کرد: وقتي در جامعه نشاط، شادي و احساس امنيت وجود داشته باشد، اميد و پويايي نيز ايجاد مي‌شود و چرخه اقتصاد، صنعت و علم نيز به تحرک واداشته مي‌شود.

وزير اطلاعات اظهار کرد: وجود رونق اقتصادي در جامعه باعث مي‌شود تا تحريم دشمنان نيز هر چند سخت، کارساز نباشد و جامعه به ثبات اقتصادي و علمي‌برسد. علوي افزود: مردم محور اصلي امنيت در جامعه هستند و وزارت اطلاعات به دنبال ايجاد امنيت و احساس امنيت جامع در جامعه، با تکيه بر مشارکت مردم است. وزير اطلاعات اضافه کرد: امروز در پرتو وحدت و امنيت، فضاي رشد و بالندگي در کشور ايجاد شده و تمام مردم و اقشار مختلف مي‌توانند براحتي ابراز عقيده کنند و احزاب و گروه‌هاي سياسي نيز بدون هيچ مشکلي فعاليت و رقابت سالم خود را دارند.

علوي گفت: احزاب و گروه‌هاي سياسي در کشور تا زماني که در چارچوب قانون فعاليت داشته باشند و حاشيه‌هاي امنيتي در اجتماعات آنها وجود نداشته باشد، مشکلي براي فعاليت نخواهند داشت.

وي افزود: احزاب سياسي نيز بايد فعاليت خود را در چارچوب يک رقابت سياسي سالم تعريف کنند که در صورت شکل‌گيري چنين رقابتي، نيازي به دعوا و نزاع‌هاي سياسي نيست. وزير اطلاعات گفت: وزارت اطلاعات و سربازان گمنام امام زمان (عج) گرايش به هيچ يک از گروه‌هاي سياسي اصولگرا، اصلاح‌طلب و يا مستقل ندارند و کار خود را براساس قانون انجام مي‌دهند. علوي افزود: لازمه جامعه پويا و بانشاط تعدد احزاب و گروه‌هاي سياسي است و از نظر ما تمام گروه‌ها و احزاب سياسي که داراي مجوز قانوني‌اند، فرزندان يک خانواده محسوب مي‌شوند و در يک خانواده نيز حضور چند سليقه به معناي دعوا و نزاع نيست. وزير اطلاعات گفت: اين امنيت و احساس امنيت براي دانشجو و استاد دانشگاه و حوزه ما نيز وجود دارد و آنها نيز مي‌توانند در سايه همين امنيت بدون هيچ گونه مساله اي نظرات خود را اظهار کنند.

وي اضافه کرد: دولت به دنبال به حاشيه راندن هيچ جريان سياسي نيست و وزارت اطلاعات و سربازان گمنام امام‌زمان‌(عج) نيز براي ارتقا و يا حذف هيچ جريان سياسي تلاش نخواهند کرد.

علوي اظهار کرد: تمام گروه‌ها و احزاب سياسي در کشور بايد در جهت هم‌افزايي تلاش کنند، چرا که ما در جمهوري اسلامي‌ايران زير لواي ولي فقيه و رهبري و به تعبير رييس‌جمهوري زير يک پرچم برافراشته و آن هم رهبر معظم انقلاب خدمت مي‌کنيم.

وي افزود: جمهوري اسلامي ‌از نظر منطق چنان دست پري دارد که جواب مخالفان سياسي خود را با منطق و استدلال مي‌دهد و در اين مسير نيازي به قهر و غضب نيست. وزير اطلاعات گفت: نيروهاي اطلاعاتي ما تمام توان خود را بر اين امر متمرکز کرده‌اند که نابجا آبروي کسي را نبرند و اين دقت نظر حتي در پاسخگويي به استعلاماتي که براي افراد از اين وزارتخانه انجام مي‌شود نيز رعايت مي‌شود.

علوي افزود: اگر در بررسي استعلام فردي نيروهاي ما به اين نتيجه برسند که ابهاماتي در پرونده وي وجود دارد با دعوت از فرد مربوطه و سوال از وي و بررسي ميداني، اين ابهامات را از بين مي‌برند تا حقي از کسي ضايع نشود. وزير اطلاعات گفت: اين وزارتخانه وارد زندگي شخصي افراد نمي‌شود چون اين را شرع مقدس حرام دانسته و ما نبايد براي کسي اضطراب و ترس ايجاد کنيم.

نظر شما