شناسهٔ خبر: 25672086 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

مسمومیت ۱۳ نفر با مصرف قارچ‌های سمی

۱۳ نفر از مردم آذربایجان شرقی در ۹ روز گذشته، به علت مصرف قارچ سمی مسموم شده اند

صاحب‌خبر -

مسمومیت ۱۳ نفر با مصرف قارچ‌های سمیبه گزارش خبرگزاری صدا و سیما، رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی آذربایجان شرقی گفت: از ۲۲ اردیبهشت تاکنون، مسمومیت ۱۳ نفر از هم استانی‌ها بر اثر مصرف قارچ‌های سمی روییده در مناطق مختلف جنگلی و کوهستانی، ثبت شده است.
به گفته فرزاد رحمانی، از این تعداد یک نفر در بخش مراقبت‌های ویژه و ۳ نفر در بخش معمولی بستری شده و بقیه سرپایی درمان و ترخیص شده اند.
او افزود: ۳ نفر از مسموم شده ها، بالای ۷۰ سال و بقیه زیر ۵۰ سال دارند.
رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان با بیان این که سموم قارچ‌ها با حرارت، انجماد، خشک کردن و یا روش‌های دیگر از بین نمی‌رود، یادآور شد: هنوز معیار مناسبی برای شناسایی قارچ‌های سمی براساس شکل یا ظاهر آن‌ها وجود ندارد، از این رو مردم باید از مصرف قارچ‌های وحشی و نامطمئن خودداری کنند.
رحمانی با اشاره به این که اگر مسمومیت در عرض ۲ ساعت از مصرف قارچ آغاز می‌شود، دوره بالینی مسمومیت بیمار خوش خیم خواهد بود و اگر علائم، ۶ ساعت پس از مصرف آغاز شود، سیر بالینی بیماری جدی و کشنده خواهد بود، تاکید کرد: ضروری است شهروندان در صورت بروز علائم ناشی از مسمومیت با قارچ‌های سمی هر چه سریع‌تر به مرکز درمانی مراجعه کرده و یا با اورژانس ۱۱۵ تماس بگیرند.

نظر شما