شناسهٔ خبر: 25669792 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

منطقه راهبردی «الحجر الاسود» در جنوب دمشق آزاد شد

ارتش سوریه که امروز عملیات خود را در جنوب دمشق مجددا آغاز کرد موفق شد منطقه مهم «الحجر الاسود» در جنوب دمشق را از اشغال داعش خارج کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، عملیات ارتش سوریه علیه تروریستهای داعش در جنوب شهر دمشق همچنان ادامه دارد.

شبکه خبری «الاخباریه» سوریه و خبرگزاری رسمی این کشور (سانا) اعلام کردند که نیروهای ارتش سوریه موفق شده اند کنترل منطقه راهبردی «الحجر الاسود» در جنوب دمشق را به دست گیرند.

در همین راستا، خبرگزاری اسپوتنیک اعلام کرد که نیروهای ارتش سوریه پرچم این کشور را بر فراز اردوگاه «یرموک» نیز به اهتزاز درآورده و این اردوگاه را آزاد کرده اند.

خبر آزادسازی اردوگاه یرموک در حالی منتشر شده است که هنوز هیچ منبع رسمی سوری این خبر را تأیید نکرده است.

در همین راستا، یک منبع نظامی صبح امروز اعلام کرد که ارتش سوریه شامگاه گذشته با گروه تروریستی داعش به توافق آتش‌بس موقت دست یافت.

به گفته این منبع، این آتش بس به خاطر مسائل انسانی انجام شد و شماری از زنان، کودکان و افراد سالخورده از منطقه الحجر الاسود خارج شدند.

این توافق ظهر امروز به پایان رسید و ارتش سوریه مجددا عملیات خود را علیه داعش آغاز کرد.

ارتش سوریه از یک ماه پیش عملیات پاکسازی جنوب دمشق را کلید زد و موفق شد در این بازه زمانی کنترل محله های «الماذنیة، القدم، العسالی، الجورة و منطقه الحجر الأسود را به دست گیرد.

با تسلط ارتش سوریه بر  الحجر الاسود ودر صورت تأیید آزادسازی اردوگاه یرموک، فقط محله های التضامن و القدم» در اشغال داعش قرار دارد.

انتهای پیام/

 

نظر شما