شناسهٔ خبر: 2566606 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

الله‌کرم در مناظره با اصغرزاده:‌

کسانی که دیروز از دیوار سفارت بالا رفتند امروز به ما می‌گویند رادیکال/ مردم می‌دانند که اصلاح طلبان از روحانی سوءاستفاده کردند

حسین الله کرم در مناظره با اصغر زاده خطاب به او گفت: کسانی که روزی از دیوار سفارت بالا می‌رفتند به ما می‌گویند رادیکال. همین آقایان لیبرال سال ۷۸ خیابانها‌ را می‌بستند و الان به ما تهمت رادیکال بودن می‌زنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار حوزه احزاب خبرگزاری فارس، مناظره دانشجویی سازمان دانشجویی حزب اسلامی کار با حضور حسین الله کرم عضو شورای مرکزی حزب الله انصار و ابراهیم اصغرزاده فعال سیاسی اصلاح طلب در حزب اسلامی کار برگزار شد

حسین الله کرم در ابتدای این مناظره با نشان دادن عکسی که بر روی آن کرکسی به نمایش در‌آمده بود و منتظر بود تا کودک فقیر سیاه آفریقایی جان دهد و او را بدرد ابراز کرد: افرادی که در آن روز رگ گردن آنها بیرون زده بود،اکنون به عنوان جریان لیبرالیسم شناخته می‌شوند، این افراد همان افرادی بودند که علیه آمریکا موضع گرفتند و جریان ضد امپریالیستی بودند.

وی افزود: این افراد اکنون با آموزه‌های آدام اسمیت افراد لیبرال شده‌اند که می‌گویند به دنبال دموکراسی نفع جمعی تامین خواهد شد.

این استاد دانشگاه ابراز کرد: این افراد کسانی هستند که بعد از گرایشات ضد امپریالیستی گرایشات لیبرالی پیدا کردند و با آیه‌های آدام اسمیت دل خود را جلا دادند.

وی افزود: از این جا به بعد قول می‌دهم ادا و اتفار جبهه‌ای را کنار بگذارم و قول می‌دهم که در حزب اسلامی کار که به عنوان یک استان دانشگاه صحبت کنم.

این رزمنده دوران 8 سال جنگ تحمیلی ابراز کرد: حزب اسلامی کار به دنبال کارگر نیست، البته نمی‌توانم بگویم که این حزب اسلامی نیست ولی می‌توان گفت که این حزب به جای برادران و خواهران از کلمه بانوان و آقایان استفاده می‌کند.

این عضو هیأت علمی دانشگاه اضافه کرد: اکنون استاد دانشگاه و بچه خوبی می‌شوم که دیدگاه آکادمیک ارائه می‌دهد، البته نه آکادمیک به عنوان فردی که دیدگاه سکولار دارد بلکه می‌خواهم در چارچوب تحولات اسلامی صحبت کنم. اگر آدام اسمیت را مطرح کردم برای نقد آقایان بود.

وی افزود: اگر امروز دانشجویی بگوید طرفدار آزادی نیست مارک می‌خورد، دانشجوی سیاسی حق‌مدار است و از دو مؤلفه احساس مسئولیت و بصیرت باید برخوردار باشد.

الله‌کرم اضافه کرد: در غرب به بصیرت آگاهی می‌گویند، در واقع آگاهی در دیدگاه سکولاریسم جا دارد، آگاهی پایه‌های سکولاریسم است، این در حالی است که حرف ما بصیرت است، بصیرتی برخواسته از عقلانیت و معنویت و نیروهای بسیجی دارای احساس مسئولیت و بصیرت هستند.

وی اظهارداشت: در کتاب جرج اورول وقتی نیروهای استعمارگران را بیرون کردند و فقرا گفتند که ما همه برابریم یکی از خوب‌ها گفت بعضی برابرترند. خداوند در قرآن می‌فرماید اگر می‌خواهید شهری را به فساد مترف دهیم باید آن را به دست قانون‌گراها بسپاریم. قانون‌هایی که از طریق فساد قدرت پیدا می‌کنند.

عضو شورای مرکزی انصار حزب الله ابراز کرد: انقلاب در بیرون راندن استبداد کافی نیست، باید قانون را در جای خودش می‌نشاندیم، ما انقلاب دوم را قبول داشتیم. اصغرزاده را هم دوست داشتیم.

وی ادامه داد: اگر خیلی‌ها قبول می‌کردند با نشاندن قانون، انقلاب سوم را بوجود می‌آوردیم، البته اسم آوردن از اصغرزاده به معنای فرد خاصی نیست، منظور کلی‌تر از این افراد است.

وی با انتقاد از نحوه عملکرد حزب کار از دعوت وی و اصغرزاده عنوان کرد: رئیس کل حزب اسلامی کار، افرادی مانند اصغرزاده را دعوت می‌کند اصغرزاده‌ای که دکترا دارد و علوم سیاسی غرب را می‌داند، این اصغرزاده عامل تعطیلی شورای اول شهر بود که شهرداری بیسواد و دائم الفلان داشت.

وی در عصبانیت به رفتار آن روز این آقایان، شورای شهر اول را بهم می‌زند اما دبیرکل حزب اسلامی کار در این مراسم که وی حضور دارد حضور پیدا نمی‌کند.

الله کرم گفت: شاید حضور من باعث زحمت ایشان شده باشد.

وی از سازمان دانشجویی حزب اسلامی کار که این جلسه را ترتیب داده بود، قدردانی کرد.

وی با اشاره به صحبت‌های اصغرزاده که الله‌کرم و گروهش را افراطی و رادیکال خوانده بود ابراز کرد: کسانی که روزی رادیکال بوده‌اند به ما می‌گویند رادیکال، افرادی که از دیوار سفارت بالا می‌روند می‌گویند ما طرفدار رادیکال نیستیم. چه اتفاقی افتاد که لیبرال شدید؟ شما که در سال 78 در خیابان‌ها بودید همان موقع خیابان‌‌ها را می‌بستید. ببینید اکنون قدرتهای خارجی، اسرائیل و آمریکا درباره شما چه می‌گفتند؟ برای شما کف می‌زدند. این موضوع خجالت دارد خیابان‌ را تو بستی الان من معذرت می‌خواهم به دلیل اینکه خیابان را بستی.

این فعال سیاسی اصولگرا ادامه داد: ما اهل شکایت نیستیم شما باید اثبات کنید که چه کسانی حمله کردند و بانک‌ها را آتش زدند امیدواریم از این موضوع پشیمان نشوید.

وی با اشاره به بخش دیگری از صحبت‌های اصغرزاده که گفته بود من از بالا رفتن دیوار سفارت عذرخواهی می‌کنم ابراز کرد: شما باید بدانید که برای چه کسی سینه چاک کردید.

وی با اشاره به حق نامزدهای انتخابات سال 88 ابراز کرد: این افراد 8 ماه بعد از خرداد سال 88 به حصر رفتند آن هم به دلیل اینکه شما و یارانتان اینها را نکشید و آن را پیراهن عثمان کنید و بگویید که الله‌کرم‌ها اینها را کشته‌اند. شما می‌توانید بگویید که از انقلابی بودن پشیمان شده‌اید، شما آموزه‌های خود را از تاچر ، آدام اسمیت دریافت کرده اید و دیگران را متهم به قانون شکنی می‌کنید.

وی ادامه داد: دولت اصلاحات به بهانه توسعه سیاسی قانونی را تصویب کرد که توان چانه‌زنی نیروهای کارگر را کاهش داد و باعث بدبختی کارگران شد.

این استاد دانشگاه ابراز کرد: این افراد قانون را زیر پا گذاشتند و مورد حمایت اسرائیل قرار گرفتند و به اسم انقلاب و دفاع از محرومیت همه کار کردند.

وی ابراز کرد: آنان که دم از آزادی می‌زنند هم پول دارند که انتخاب کنند و هم قدرت دارند.

وی در پاسخ به این صحبت اصغرزاده که گفته بود روحانی کاندیدای اصلاح طلبان نبود گفت: مردم می‌دانند که اصلاح طلبان از روحانی سوءاستفاده کردند.

الله‌کرم عنوان داشت: شما همان‌هایی بودید که با افراطی‌گری‌های خود به ناطق نوری که الان برای شما ناطق نوری شده است می‌گفتید ناطق زوری.

وی افزود: از 8 سال دولت نهم و دهم که انتقاد می‌کنید 4 سال دست ما بود و این در حالی است که ما شده‌ایم رادیکال و آنها شده‌اند معتدل، آنهایی که شما می‌خواهید در انتخابات با آنها مشارکت داشته باشید.

انتهای پیام/

نظر شما