شناسهٔ خبر: 2565992 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه آفرینش | لینک خبر

وزارت اطلاعات گرايش سياسي ندارد؛

علوي: حفظ آبروي مردم و رعايت حق الناس برنامه محوري وزارت اطلاعات

صاحب‌خبر -

 وزير اطلاعات گفت: در نظام جمهوري اسلامي همه زير پرچم ولايت معظم فقيه خدمت مي کنند و اين اصلي ترين محور وحدت بخش نظام است.به گزارش ايرنا حجت الاسلام 'سيدمحمود علوي' در نشست شوراي اداري خراسان شمالي در بجنورد اظهار کرد: اکنون با همدلي و وحدت بين مسوولان، مردم نيز به آينده اميدوارتر شده اند و عرصه بر عوامل ناسازگار و ماجراجو نيز تنگ شده است.وزير اطلاعات اضافه کرد: امروز در پرتو وحدت و امنيت، فضاي رشد و بالندگي در کشور ايجاد شده و تمام مردم و اقشار مختلف مي توانند براحتي ابراز عقيده کنند و احزاب و گروه هاي سياسي نيز بدون هيچ مشکلي فعاليت و رقابت سالم خود را دارند.علوي گفت: احزاب و گروه هاي سياسي در کشور تا زماني که در چارچوب قانون فعاليت داشته باشند و حاشيه هاي امنيتي در اجتماعات آنها وجود نداشته باشد، مشکلي براي فعاليت نخواهند داشت.وي افزود: احزاب سياسي نيز بايد فعاليت خود را در چهارچوب يک رقابت سياسي سالم تعريف کنند که در صورت شکل گيري چنين رقابتي، نيازي به دعوا و نزاع هاي سياسي نيست.

وزير اطلاعات گفت: وزارت اطلاعات و سربازان گمنام امام زمان (عج) گرايش به هيچ يک از گروههاي سياسي اصولگرا، اصلاح طلب و يا مستقل ندارند و کار خود را براساس قانون انجام مي دهند.وزير اطلاعات گفت: نيروهاي اطلاعاتي ما تمام توان خود را بر اين امر متمرکز کرده اند که نابجا آبرويي کسي را نبرند و اين دقت نظر حتي در پاسخگويي به استعلاماتي که براي افراد از اين وزارتخانه انجام مي شود نيز رعايت مي شود.

علوي افزود: اگر در بررسي استعلام فردي نيروهاي ما به اين نتيجه برسند که ابهاماتي در پرونده وي وجود دارد با دعوت از فرد مربوطه و سووال از وي و بررسي ميداني، اين ابهامات را از بين مي برند تا حقي از کسي ضايع نشود.

وي اضافه کرد: رعايت حق الناس براي نيروهاي اطلاعاتي، قضايي و انتظامي ما بسيار مهم است و ما که بيشتر با مردم سر و کار داريم، بايد رعايت حق الناس را در دستور کار خود قرار دهيم. وزير اطلاعات گفت: اين وزارتخانه وارد زندگي شخصي افراد نمي شود چون اين را شرع مقدس حرام دانسته و ما نبايد براي کسي اضطراب و ترس ايجاد کنيم. علوي افزود: ما مامور نشده ايم که نيت خواني کنيم، بلکه ما که با حق الناس سر و کار داريم بايد دقت عمل بيشتري در رفتارمان داشته باشيم تا حقي از کسي ضايع نشود.

نظر شما