شناسهٔ خبر: 25622173 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

همزمان با ماه رمضان؛

بیش از 20 جشن گلریزان در آذربایجان غربی برگزار می‌شود

گروه اجتماعی - مدیرکل زندانهای آذربایجان غربی از برگزاری بیش از 20 جشن گلریزان آزادی زندانیان نیازمند در استان همزمان با ماه مبارک رمضان خبر داد.

صاحب‌خبر -

برگزاری بیش از 20 جشن گلریزان آزادی زندانیان نیازمند در آذربایجان غربی

به گزارش ایکنا از آذربایجان غربی میرعلی اکبر بنی هاشمی مدیرکل زندانهای آذربایجان غربی صبح امروز در نشست خبری جشن گلریزان آزادی زندانیان نیازمند استان بیان کرد: هدف اصلی ستاد دیه رسیدگی به جرائم غیرعمد همچون مهریه، نفقه، حوادث کارگاهی و ساختمانی و غیره می باشد.
وی افزود: از سال 78 که ستاد دیه در شهرستانها و مراکز استان راه اندازی شد بیش از 110 هزار نفر در این راستا آزاد شده اند که از این رقم 4 هزار و 809 نفر مربوط به آذربایجان غربی بوده است.
رئیس ستاد مردمی دیه آذربایجان غربی اظهار کرد: در سال گذشته 720 پرونده واحجد شرایط ستاد دیه وجود داشت که از این تعداد 301 زندانی نیازمند آزاد شدند که 292 نفر کرد و 9 نفر زن بودند.
وی ادامه داد: 17 نفر از محکومین دیه، 242 نفر محکومین مالی، 40 نفر محکومین مهریه و 2 نفر نیز محکومین نفقه بودند که برای آزادسازی این تعداد 23 میلیارد و 500 میلیون تومان نیاز بود که فراتر از توان استان و حتی چندین استان می باشد که میزان 37 درصد شاکیان پرونده ها گذشت نمودند و 26 درصد نیز قضات حکم اعصار را برای محکومین صادر کردند.
بنی هاشمی خاطرنشان کرد: امسال نیز 492 نفر زندانی نیازمند واجد شرایط ستاد دیه شناسایی شده است که 30 میلیارد تومان برای آزادسازی این زندانیان مورد نیاز است.
مدیرکل زندانهای آذربایجان غربی تصریح کرد: از 492 نفر زندانی شناسایی شده 27 نفر محکوم دیه، 399 نفر محکوم مالی، 46 نفر محکوم مهریه و 17 نفر محکوم نفقه می باشند که این رقم ممکن است تا پایان سال به 650 نفر نیز برسد.
وی با بیان اینکه جشن گلریزان در ماه رمضان انجام خواهد شد، گفت: از فلسفه های برگزاری جشن گلریزان در ماه مبارک رمضان این است که دلهای مومنان در این ماه نرم تر شده و نسبت به اطرافیان خود بخصوص نیازمندان توجه بیشتری دارند که امید است امسال نیز با کمک مردم و خیرین این زندانیان نیز به آغوش خانواده بازگردند چرا که حضور طولانی مدت فرد در زندان آسیب های بسیاری را برای خود فرد و خانواده اش به دنبال دارد.
انتهای پیام

نظر شما