شناسهٔ خبر: 25612361 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه آفرینش | لینک خبر

خبر

صاحب‌خبر -

 خزانه داري آمريکا: به زودي تحريم هايي عليه ايران وضع خواهد شد

يک مقام در وزارت خزانه داري آمريکا در گفت وگو با شبکه خبري اسکاي نيوز عربي گفت: مجازات هاي شديد عليه ايران و حزب الله لبنان وضع خواهد شد.

به گزارش ايرنا به نقل از شبکه خبري اسکاي نيوز، يک مقام در وزارت خزانه داري آمريکا که نامش ذکر نشده، گفت: گام هايي که طي دو هفته گذشته اتخاذ شد براساس برنامه مشخصي است که حزب الله لبنان را هدف قرار داده است.

اين مقام خزانه داري آمريکا مدعي شد: بانک البلاد در عراق هدف تحريم ها قرار گرفت چراکه در تسهيل ارسال پول به حزب الله لبنان نقش داشت.وي گفت: تحريم هاي آمريکا عليه حزب الله بر تشکيل دولت آينده لبنان تاثير خواهد داشت و لبناني ها بايد بدانند که اگر آن ها مقام هايي از حزب الله را در پست هاي وزارتي مشخصي قرار دهند عواقبي براي دولت در پي خواهد داشت.وي افزود: آمريکا مذاکرات مهمي با اروپايي ها و سويفت انجام خواهد داد اما تمام اين تحريم طي 180 روز آينده اجرايي خواهد شد و ما هرکسي را که حساب ريالي در خارج از ايران دارد و هرکسي که دلار آمريکا به بانک هاي ايراني بفروشد مجازات خواهيم کرد.

روسيه: بريکس مخالف تحريم هاي آمريکا عليه ايران است

رئيس بخش بريکس در وزارت امور خارجه روسيه اعلام کرد: گروه بريکس (روسيه، برزيل، آفريقاي جنوبي، هند و چين) مخالف تحريم هاي ضد ايراني آمريکا است.

به گزارش ايرنا، ميخاييل کالوگين رئيس بخش بريکس در وزارت امور خارجه روسيه گفت: کشورهاي عضو با تحريم هاي يکجانبه آمريکا در مورد ايران مخالفت مي کنند و اين موضوع در نشست آينده بريکس که روز چهارم ماه ژوئن (14 خرداد ماه) در سطح وزيران در آفريقاي جنوبي برگزار مي شود، مطرح خواهد شد.مقام روس يادآوري کرد که همه اعضاي گروه بريکس روابط توسعه يافته و گسترده با ايران دارند و به طور مستمر با مداخله خارجي در امور داخلي کشورها مخالفت مي کنند و مخالف بکارگيري تحريم هاي يکجانبه غيرسازنده هستند.

اجراي مقررات مسدودکننده اتحاديه اروپا براي مقابله با تحريم‌هاي آمريکا عليه ايران

رييس کميسيون اتحاديه اروپا اعلام کرد: اين اتحاديه براي محافظت از شرکت‌هاي اروپايي در برابر تحريم‌هاي آمريکا عليه ايران قرار است مقررات مسدودکننده‌اي را به اجرا درآورد.به گزارش ايسنا، به نوشته روزنامه گاردين، تصميم دونالد ترامپ، رييس‌جمهور آمريکا براي خروج از توافق هسته‌اي با ايران نگراني‌هاي زيادي را در ميان متحدان اروپايي واشنگتن سبب شده است.ژان کلاد يانکر رييس کميسيون اتحاديه اروپا در يک پاسخ شفاف به اين اقدام آمريکا، اعلام کرد که اين اتحاديه قصد دارد مقرراتي مشابه قانون 1996 را اجرايي کند که مانع از همکاري شرکت‌هاي اروپايي با تحريم‌هايي که آمريکا قرار است عليه ايران وضع کند، مي‌شود.يانکر گفت: ما به عنوان کميسيون اروپا وظيفه داريم از شرکت‌هاي اروپايي محافظت کنيم. اکنون لازم است که دست به اقدام بزنيم و به همين دليل است که فرآيند فعال‌سازي "مقررات مسدودکننده 1996" را آغاز مي‌کنيم.

برچسب‌ها:

نظر شما