شناسهٔ خبر: 25578699 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

عضو کمیسیون انتخابات:

آمار رسانه ای از پیروزهای انتخابات عراق دقیق نیست

بغداد- ایرنا- کمیسیون عالی مستقل انتخابات عراق گفت: آمارهای اعلام شده از تعداد کرسی های احزاب و ائتلاف ها و موفقیت یا شکست افراد دقیق و رسمی نیست.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، 'حازم الردینی' عضو کمیسیون انتخاباتی عراق روز چهارشنبه اعلام کرد: آمار ارائه شده در رسانه ها از تعداد کرسی های بدست آمده از سوی ائتلاف ها از سوی این کمیسیون نیست و نتایج نهایی هنوز اعلام نشده است.
وی تاکید کرد: نتایج نهایی و تعداد کرسی ها و اسامی نامزدهای پیروز در انتخابات و تعداد آرای کسب شده از سوی آنان روز پنجشنبه طی یک کنفرانس خبری اعلام خواهد شد.
الردینی افزود: آمار تعداد کرسی های احزاب و ائتلاف ها تا پایان شمارش آرا ممکن است تغییر کند با این حال این تغییر زیاد نخواهد بود.
وی گفت: مسئله قابل توجه دیگر، نام بردن از اسم های نامزدهای انتخاباتی پیروز با تعداد آرای غیر واقعی در رسانه ها است.
این عضو کمیسیون انتخاباتی عراق گفت: برخی رسانه ها با اعلام غیر دقیق آمار کرسی ها قصد پیش دستی کردن و تاثیرگذاری بر نتایج انتخابات دارند.
گفتنی است برخی از گروه های سیاسی عراق طی روزهای اخیر خواهان ابطال آن به دلیل آنچه که تقلب در انتخابات خوانده اند، شده اند.
تاکنون براساس نتائج اولیه کمیسیون عالی مستقل انتخابات در عراق، فهرست های انتخابی سائرون (مقتدا صدر)، الفتح (هادی العامری)، النصر (حیدر العبادی) پیشتاز این دوره از انتخابات هستند.
فهرست های بزرگ پیروز انتخابات بر اساس شمارش اولیه و یک جمع بندی غیر رسمی به ترتیب سائرون (مقتدا صدر) با 54 کرسی، الفتح (هادی العامری) با 47 کرسی، النصر (حیدر العبادی) با 43 کرسی، دولت قانون (نوری المالکی) با 25 کرسی، الوطنیه (ایاد علاوی) با 22 کرسی و جریان حکمت (سید عمار حکیم) با 19 کرسی و القرار (اسامه النجیفی) با 13 کرسی هستند.
چهارمین دوره انتخابات پارلمانی با حضور 27 ائتلاف انتخاباتی و 205حزب و جریان سیاسی و در مجموع در 88 فهرست انتخاباتی برای تصدی کرسی های پارلمان (329 کرسی) با همدیگر به رقابت پرداختند.
این نخستین انتخابات پساداعش در عراق بود و 44.5 درصد مردم در آن شرکت کردند.
خاورم*2*380**

نظر شما