شناسهٔ خبر: 25534082 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

سفیر فلسطین در ایالات متحده:

انتقال سفارت آمریکا، جانی تازه به درگیری‌های مذهبی می‌دهد

سفیر فلسطین در ایالات متحده گفت که واشنگتن نقش خود را به‌عنوان صلح‌بان کنار گذاشته و این امر به بلاتکلیفی در میان فلسطینیان دامن زده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا به نقل از اسپوتنیک، «حسام زملوط»، سفیر فلسطین در ایالات متحده،‌ امروز -دوشنبه- گفت که انتقال سفارت آمریکا از تل‌آویو به بیت‌المقدس «پایان عصر» حمایت واشنگتن از راه‌حل دوجانبه برای اختلاف اسرائیل و فلسطین است و در عوض به درگیری‌های مذهبی دامن می‌زند. 

 زملوط در بیانیه‌ای اعلام کرد: «انتقال امروز سفارت آمریکا به بیت‌المقدس جانی دوباره به درگیری‌های مذهبی می‌بخشد و صلح را تضعیف می‌کند... این حرکت به معنای پایان عصری است که در آن ایالات متحده سردمدار تلاش‌های جهانی برای حل بحران فلسطین و رسیدن به راه‌حلی مبتنی بر مصلحت دو کشور بود تا به اشغالگری اسرائیل که در ۱۹۶۷ آغاز شد و شرق بیت‌المقدس را در اختیار گرفت، پایان دهد.»

علاوه بر این، زملوط تاکید کرد که واشنگتن نقش خود را به‌عنوان حامی صلح‌ کنار گذاشته و این امر به بلاتکلیفی در میان فلسطینیان دامن زده است. 

رئیس‌جمهوری آمریکا در تاریخ ششم دسامبر گذشته با عمل به وعده انتخاباتی‌اش قدس را پایتخت اسرائیل اعلام کرده و دستور انتقال سفارت این کشور از تل‌آویو به بیت‌المقدس را صادر کرد.

سفارت آمریکا در قدس امروز در میان اعتراض‌های گسترده، طی یک مراسم رسمی افتتاح خواهد شد.

 

نظر شما