شناسهٔ خبر: 25518785 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

میدان سرخ مسکو یک بار دیگر به لرزه درآمد + تصاویر

ارتش روسیه در روز موسوم به «روز پیروزی» در هفتاد و سومین سالگرد پیروزی این کشور در جنگ جهانی دوم، رژه بزرگی را در میدان سرخ مسکو آغاز کرده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، همزمان با هفتاد و سومین سالگرد «روز پیروزی» روسیه در جنگ جهانی دوم، ارتش این کشور رژه بزرگی را در میدان سرخ مسکو آغاز کرده است.

بنا بر گزارش خبرگزاری «اسپوتنیک»، این رژه بزرگ با حضور مقامات ارشد این کشور و «سرگئی شویگو» وزیر دفاع این کشور در مسکو در حال برگزاری است.

روز 9 می، همه ساله با عنوان روز پیروزی (V-Day) در اروپا و به خصوص در روسیه جشن گرفته می‌شود. هفتاد و سومین سال پیش در چنین روزی نیروهای متفقین تسلیم بدون قید و شرط آلمان نازی را پذیرفتند.

«ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهوری روسیه با شرکت در این مراسم خطاب به مردم روسیه گفت:«تمام ملت‌ها می‌دانند که شکست نازی به واسطه وجود سربازان شوروی اتفاق افتاد. با این وجود تلاش‌هایی برای از نو نوشتن تاریخ به راه افتاده است. ما هر کاری خواهیم کرد تا این مسئله در ذهن‌ها باقی بماند. ما همواره افتخار خواهیم کرد که اتحاد جماهیر شوروی سابق هرگز تسلیم نشد آن هم در زمانی که دیگر کشورها تصمیم گرفتند تسلیم دشمن شوند».

رئیس‌جمهور روسیه در ادامه به احترام کسانی که در این جنگ جان خود را از دست داده بودند، یک دقیقه سکوت اعلام کرد.

وی افزود: «جنگ همیشه چالشی برای زندگی است. ما می‌فهمیم که این تهدیدات جدی است در شرایطی که صلح شکننده است».

«بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی نیز که به مسکو رفته است امروز در این مراسم شرکت کرد.

 

بیش از 13 هزار نفر از نظامیان ارتش روسیه در این رژه بزرگ و سراسری شرکت کرده‌اند و از پیشرفته‌ترین تجهیزات نظامی روسیه در این مراسم استفاده شده است.

انتهای پیام/.

برچسب‌ها:

نظر شما