شناسهٔ خبر: 25516950 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

پرداخت ۷۵ میلیارد ریال برای بیماران خاص استان

خبرگزاری صداوسیما

پارسال دولت ۷۵ میلیارد ریال برای بیماران خاص در کهگیلویه و بویراحمد هزینه پرداخت کرد.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز کهگیلویه و بویراحمد، معاون سیاسی ـ امنیتی و اجتماعیپرداخت 75 میلیارد ریال برای بیماران خاص استان استاندار در نشست کمیته بیماران خاص گفت: هزینه های دولت در بخش بیماران خاص چشمگیر است طوریکه فقط دربخش بیمه سلامت در سال گذشته 75 میلیارد ریال بابت این بیماران پرداخت شده است.
نظری وجود انجمن های بیماران خاص را بازوی حمایتی آنان دانست و افزود: دانشگاه علوم پزشکی برای رفع مشکلات پیش روی این انجمن ها به ویژه در بخش مکان با آنان همکای کند.
وی با بیان اینکه باید انجمن های حمایتی بیماران خاص فعال تر شوند گفت: استانداری برای صدور مجوز انجمن های در حال تاسیس همکاری می کند.
معاون سیاسی ـ امنیتی و اجتماعی استاندار نبود مکان مناسب برای انجمن های حمایتی بیماران خاص را یکی از مشکلات مهم هم برای انجمن ها و هم برای تجمیع خدمات رسانی به بیماران دانست و بیان کرد : با توجه به اینکه متولی بیماران خاص در کشور برای ساخت این مجتمع اعلام آمادگی کرد به همین منظور کلنگ زنی این مجتمع در محوطه بیمارستان امام سجاد(ع) بر زمین زده شد و به محض تایید نقشه در تهران کار ساخت این مجتمع شروع می شود.
حجه الاسلام میرمحمدی مدیر کل امور اجتماعی استانداری هم در این نشست گفت:آمار جمعیت بیماران خاص در استان 889 نفر است که از این تعداد 308 نفر تالاسمی، 185 نفر دیالیزی، 326 نفر پیوندی و 70 نفر هم هموفیلی هستند که این افراد برای درمان و تامین دارو از دولت و انجمن های حمایتی کمک مالی دریافت می کنند.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی نیز در این نشست گفت:یکی از مشکلات بیماران خاص موضوع دندانپزشکی بود که با راه اندازی مرکز دندان پزشکی دولتی این مشکل رفع شد.
سبز با بیان اینکه در این مرکز خدمات دندانپزشکی با تعرفه دولتی ارائه می شود افزود: با توجه به بضاعت مالی کم بیماران خاص در صورت تصویب در کمیته مربوطه تلاش می شود خدمات دندانپزشکی رایگان ارائه شود.
مدیر کل کمیته امداد هم در این نشست گفت: 900نفر بیمار تحت پوشش کمیته امداد هستند که از این تعداد 119 نفر بیمار خاص و 781 نفر هم بیماران صعب العلاج هستند.
محبی افزود: 240 نفر بیمار نیز به دلیل وضعیت بیماری و جسمی آنها در منزل نگهداری می شوند.

نظر شما