شناسهٔ خبر: 25499328 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

فلسطینی های مقیم ایتالیا در سالروز «نکبت» راهپیمایی کردند

رم - ایرنا - ایتالیایی ها و فلسطینیان مقیم این کشور در آستانه هفتادمین سالگرد 'نکبت'، علیه رژیم غاصب صهیونیستی و برای آزادی ملت فلسطین راهپیمایی کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش بامداد یکشنبه ایرنا، هزاران نفر از ایتالیایی ها و فلسطینیان مقیم ایتالیا عصر روز شنبه در آستانه هفتادمین سالگرد 'نکبت' در شهرهای رم و میلان علیه رژیم صهیونیستی و برای آزادی فلسطین راهپیمایی کردند.
تظاهرکنندگان با حمل پرچم های فلسطین و شعار نوشته های ضد اسرائیلی خواستار آزادی غزه و زندانیان سیاسی شده و اعلام کردند: امروز علیه انتقال سفارت آمریکا از تل آویو به قدس به میدان آمدیم و در کنار مردم غزه در راهپیمایی بازگشت هستیم. ما برای اینکه به جوانان اروپایی و جهانیان بگوییم که فلسطین وجود دارد و به حیات ادامه می دهد به میدان آمده ایم. باید علیه آنهایی که به قطعنامه های سازمان ملل احترام نمی گذارند، موضع گیری روشن و قاطع اتخاذ کرد.
در این راهپیمایی انجمن های متعددی در شهرهای رم و میلان از جمله جامعه فلسطینیان در ایتالیا، اتحاد دموکراتیک عرب فلسطینی در ایتالیا، جنبش قدرت برای ملت و انجمن های دانشجویی و غیره شرکت کردند.
70 سال پس از تاسیس رژیم غاصب صهیونیستی، دو سوم فلسطینیان خارج از مرزهای فلسطین زندگی می کنند و نمی توانند به وطن خود بازگردند.
مردم فلسطین در اعتراض به سالگرد بیرون راندن صدها هزار فلسطینی و تاسیس رژیم صهیونیستی (14 می 1948)، این روز را روز نکبت می نامند.
مردم فلسطین در غزه از روز 30 مارس (جمعه 10 فروردین) مصادف با سالگرد «روز زمین» راهپیمایی موسوم به «راهپیمایی بزرگ بازگشت» در منطقه مرزی بین غزه و رژیم صهیونیستی برگزار کردند. فلسطینیان از سال 1976 تاکنون روز 30 مارس را به عنوان روز زمین فلسطینی نامگذاری کرده و آن را گرامی می دارند.
رژیم صهیونیستی در ماه مارس سال 1976 هزاران هکتار از سرزمین های فلسطینیان را تصاحب کرد و این اقدام باعث خشم گسترده شهروندان در سراسر خاک فلسطین شد.
شبد**اروپام **461**1379

نظر شما