شناسهٔ خبر: 25491046 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

رژیم صهیونیستی برای مقابله با فلسطینیان به حالت آماده باش درآمد

تهران - ایرنا - رژیم صهیونیستی با استقرار هزاران نظامی، پلیس و گارد مرزبانی در قدس، کرانه باختری و اطراف نوار غزه، برای مقابله با راه پیمایان فلسطینی در 'روز نکبت' (24 اردیبهشت، سالگرد اشغال فلسطین) و انتقال سفارت آمریکا به قدس، به حالت آماده باش درآمدند.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز شنبه ایرنا به نقل از پایگاه خبری 'فلسطین الیوم'، ارتش رژیم صهیونیستی نگران آن است که دوشنبه آینده حدود 100هزار فلسطینی اقدام به عبور از مرز نوار غزه و سرزمینهای اشغالی کنند و یا نیروهای مقاومت فلسطینی علیه نظامیان این رژیم عملیات انجام دهند.
روزنامه صهیونیستی 'هاآرتص' ادعا کرد که ارتش و نیروهای پلیس رژیم اشغالگر با افزایش استقرار نیروهای خود در قدس، کرانه باختری و مرزهای نوار غزه، آماده مقابله با راه پیمایان فلسطینی در روز 14 مه ( 24 اردیبهشت) است.
یک نظامی رژیم صهیونیستی موسوم به 'فرماندهی جنوبی' ارتش این رژیم نیز ادعا کرد که پیش بینی می شود 'راه پیمایی بازگشت' ساکنان نوار غزه در روزهای دوشنبه و سه شنبه آینده شاهد بیشترین خشونت نسبت به سایر راه پیمایی های هفته های گذشته باشد.
وی افزود: ارتش (صهیونیستی) احتمال می دهد دوشنبه آینده، فلسطینیان در 17 منطقه کرانه باختری و شرق قدس تجمع برپا کنند، به همین دلیل یگانهایی از ارتش در این منطقه مستقر می شوند. همچنین 11 گردان نظامی در امتداد مرزهای نوار غزه برای مقابله با راه پیمایان فلسطینی مستقر خواهند شد.
در همین راستا 'دونالد ترامپ' رئیس جمهوری آمریکا در توییتی به مناسبت انتقال سفارت آمریکا از تل آویو به قدس در دوشنبه آینده گفت که هفته بزرگی برای انتقال سفارت به قدس در پیش داریم و به همه برای این اقدام تبریک می گویم .
مردم فلسطین در غزه از روز 30 مارس (جمعه 10 فروردین) مصادف با سالگرد 'روز زمین' راهپیمایی موسوم به 'راهپیمایی بزرگ بازگشت' در منطقه مرزی بین غزه و سرزمینهای اشغالی برگزار کرده اند.
فلسطینیان از سال 1976 تاکنون روز 30 مارس را به عنوان روز زمین فلسطینی نامگذاری کرده و آن را گرامی می دارند.
رژیم صهیونیستی در ماه مارس سال 1976 هزاران هکتار از سرزمین های فلسطینیان را تصاحب کرد و این اقدام باعث خشم گسترده شهروندان در سراسر خاک فلسطین شد.
از نخستین روز راه پیمایی تاکنون 50 فلسطینی شهید و هزاران تن دیگر به دست نظامیان صهیونیست زخمی شده اند.
خاورم** 1453**1651

نظر شما