شناسهٔ خبر: 25476326 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه اطلاعات | لینک خبر

آیت الله فقیه خراسانی(ره) میراث معنوی شهر جهانی یزد است

صاحب‌خبر -
 

سرویس‌شهرستان‌ها:وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پیامی به کنگره ملی بزرگداشت آیت الله غلامرضا یزدی معروف به فقیه خراسانی گفت: پاسداشت مفاخر و عالمان دینی و تبیین وجوه شخصیتی آنها ضرورتی ویژه برای جامعه امروز است.

سید عباس صالحی در این پیام که در مراسم افتتاحیه کنگره از سوی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد قرائت شد، گفت: هویت تاریخی جوامع از جمله، جامعه اسلامی زمانی شکوفا

می شود که یاد بزرگان و اندیشمندان آن همواره نکو داشته و قدر خدمات و افتخارات آنها شناخته شود.

در بخشی از این بیانیه آمده است :‌ استان یزد از گذشته های دور پایگاه عالمان، اندیشمندان و فرزانگان بزرگ بوده است .

در این پیام وزیر ارشاد تاکید کرد :‌ امروز یزد به عنوان میراث جهانی مورد تایید جهانیان قرار گرفته ، بازشناسی و بازیابی میراثهای معنوی آن، رسالت سترگی است که باید همگان را به تکاپو و تلاش وادارد.

صالحی یادآور شد: مرحوم حاج شیخ غلامرضا یزدی (فقیه خراسانی) در زمره علمای فاضل و عرفای واصل بود که در طول حیات پربرکت خود به هدایت و ارشاد مردم پرداخت و در ذهن و زبان جامعه، ماندگاری خود را به ثبت رساند.

وی ادامه داد: حیات آن مرد الهی توام با خداخواهی و ساده زیستی سپری شد و بزرگترین سرمایه ای که از خود به جای نهاد، نام نیک و شاگردان فاضلی است که بسیاری از آنان راه نورانی مرحوم شیخ را استمرار بخشیدند.

در بخشی از پیام آمده است: همت بلند مرحوم آیت الله فقیه خراسانی در سفرهای مکرر به روستاها و شهرها و نشر ارزش های اسلامی و معارف الهی در میان شیفتگان هدایت و تشنگان حقیقت، ستودنی و درس آموز است.

در حاشیه برگزاری کنگره این شخصیت فرهنگی و دینی از سه عنوان کتاب شامل فقیه آسمانی، گوهر شب چراغ یزد و فاتح قلوب که به چاپ رسید، رونمایی شد.

نظر شما