شناسهٔ خبر: 25469531 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

حماس: راهپیمایی "بازگشت" تا تحقق اهداف خود ادامه خواهد یافت

رئیس جنبش حماس در نوار غزه اعلام کرد که راهپیمایی "بازگشت" تا زمانی که اهدافش محقق شود، ادامه خواهد یافت.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت شبکه روسیا الیوم، یحیی السنوار، رئیس جنبش حماس در نوار غزه در گفتگو با رسانه‌های داخلی و خارجی اظهار کرد: ما به دنبال تحقق حقوق مردممان هستیم و می‌خواهیم  مسأله غزه و فلسطین مسالمت آمیز حل شود.

السنوار با اشاره به ظالمانه بودن محاصره رژیم صهیونیستی، گفت: اسرائیل به خاطر اینکه مردم فلسطین در سال ۲۰۰۶ آزادانه در انتخابات قانونی جنبش حماس را انتخاب کردند، آنها را مجازات می‌کند.

وی افزود: جنبش حماس در سال ۱۹۸۷ فعالیت خود را به صورت مسالمت آمیزی آغاز کرد و این اقدامات رژیم اشغالگر علیه شرکت کنندگان در تظاهرات مسالمت آمیز بود که اقدامات آنها را به مقاومت مسلحانه تبدیل کرد.

السنوار درباره آشتی ملی و ارتباط با جنبش فتح نیز تأکید کرد: آنچه بعد از سخنرانی رسانه‌ای طرف مقابل اتفاق افتاد شرایط را برای آشتی ملی سخت کرده است، اما ما همچنان می‌گوییم که همه درها بسته نشده و بر این باوریم که راهپیمایی بازگشت تأثیرات مثبتی در این زمینه خواهد داشت.

از سوی دیگر، قرار است که همزمان با انتقال سفارت آمریکا از تل آویو به قدس، هزاران فلسطینی در اعتراض به این اقدام در مرز نوار غزه و اراضی اشغالی تجمع کنند.

انتهای پیام

برچسب‌ها:

نظر شما