شناسهٔ خبر: 25451136 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

با حضور اساتید برجسته حوزه و دانشگاه؛

کنگره بزرگداشت آیت الله شیخ غلامرضا یزدی فردا برگزار می شود

یزد- دبیر علمی کنگره بزرگداشت آیت الله شیخ غلامرضا یزدی از برگزاری این کنگره با حضور شخصیت ها و اندیشمندان برجسته کشوری در یزد خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سیدمحمد شریف حسینی کوهستانی ظهر چهارشنبه در گفتگو با خبرنگاران معرفی این شخصیت علمی، مذهبی و عرفانی به مردم بویژه جوانان را از اهداف برگزاری این کنگره عنوان کرد.

حجت الاسلام حسینی کوهستانی افزود: در این مراسم چند تن از شخصیت ها و اندیشمندان برجسته کشور در خصوص شخصیت و زندگی آیت الله شیخ غلامرضا یزدی  سخنرانی خواهند کرد.

وی از ارسال ۵۰ مقاله برتر به دبیرخانه این کنگره خبر داد و خاطرنشان کرد: این مقالات در قالب یک جلد کتاب چاپ شده و در کنگره رونمایی خواهد شد.

دبیر علمی کنگره بزرگداشت آیت الله شیخ غلامرضا یزدی گفت: مقالات رسیده در موضوعات معرفی شخصیت، نقد آثار و تبیین شخصیت عرفانی و مذهبی آیت الله شیخ غلامرضا یزدی بوده است.

وی یاد آور شد: سخنرانی آیت الله استادی و حسینی بوشهری از اساتید حوزه علمیه قم و سخنرانی نماینده ولی فقیه در استان و استاندار یزد و رونمایی از آثار و یادمان این کنگره از دیگر برنامه های کنگره بزرگداشت شیخ غلامرضا فقیه خراسانی است.

آیت الله حاج شیخ غلامرضا یزدی (فقیه خراسانی) فرزند ابراهیم یزدی کوچه بیوکی از عالمان دینی در اواخر سده ۱۳و اوایل سده ۱۴می باشد.

وی در حوزه های علمیه مشهد و اصفهان تحصیل نموده و از جمله همدرسان ایشان آقا سیدحسین قوچانی معروف به آقا نجفی (مولف سیاحت شرق و غرب) و آیت الله العظمی بروجردی بودند.

وی در سال۱۳۱۴به نجف رفت و با شرکت در درس آیات عظام سیدمحمدکاظم طباطبایی یزدی و آخوند ملامحمدکاظم خراسانی بهره های علمی و معنوی فراوان برد.

وی از بیشتر مراجع عصر خویش از جمله آیات عظام حاج عبدالکریم حایری یزدی و مراجع عصر خویش از جمله آیات عظام حاج عبدالکریم حایری یزدی و سید ابوالحسن اصفهانی و آقا حسین قمی و میر سیدعلی مدرسی اجازه اجتهاد داشت.

وی عارفی صاحبدل و زاهد و صاحب کرامت و یاور مستمندان بود و توفیق زیارت حضرت ولیعصر(عج) را داشت. از وی کرامت های بسیاری مانند طی الارض، ایجاد چشمه آب در بیابان خشک و اطلاع اخبار نهانی به تواتر نقل شده است.

وی سرانجام در روز جمعه ۲۲ذی حجه۱۳۷۸ قمری در روستای طرزجان در ۵۰کیلومتری یزد وفات یافت و پیکر مطهرش بر روی دست مردم تا یزد تشییع و در جوار امامزاده جعفر(ع) به خاک سپرده شد.

نظر شما