شناسهٔ خبر: 25410099 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

ظهر امروز صادر شد؛

پیام تسلیت کی‌روش برای درگذشت اوزه‌بیو

کارلوس کی‌روش، دستیار اولش سیموئز، کادر فنی و بازیکنان تیم ملی و همچنین فدراسیون فوتبال کشورمان درگذشت اوزه بیو اسطوره فوتبال پرتغال را تسلیت گفتند.

صاحب‌خبر -

سرمربی تیم ملی کشورمان درگذشت اسطوره فوتبال پرتغال را تسلیت گفت.

به گزارش ایلنا به نقل از سایت رسمی فدراسیون فوتبال، کارلوس کی‌روش، دستیار اولش سیموئز، کادر فنی و بازیکنان تیم ملی و همچنین فدراسیون فوتبال کشورمان درگذشت اوزه بیو اسطوره فوتبال پرتغال را تسلیت گفتند.

اوزه‌ بیو داسیلوا فریرا که در ۲۵ ژانویه ۱۹۴۲ در لورنزو مارکز موزامبیک چشم به جهان گشوده بود روز ۵ ژانویه ۲۰۱۴ درگذشت. وی مهاجم سابق تیم ملی فوتبال پرتغال بود که همواره از این اسطوره به عنوان بهترین فوتبالیست و نماد فوتبال پرتغال نام برده می‌شود. اوزه بیو اولین برنده توپ طلای اروپا و آقای گل جام جهانی ۱۹۶۶ لندن بود که در مستطیل سبز هنرنمایی می‌کرد.

اوزه‌ بیو داسیلوا فریرا، ملقب به اوزه‌ بیو که بسیاری از او به عنوان بهترین فوتبالیست تاریخ پرتغال یاد می‌کنند، امروز(یک‌شنبه) در سن ۷۱ سالگی و به دلیل مشکلات قلبی، تنفسی درگذشت. اوزه‌بیو در سال ۱۹۶۰ به بنفیکا پیوست و نمایش‌های خیره کننده‌اش باعثشد تا به او لقب «یوزپلنگ سیاه» بدهند.

اسطوره فوتبال پرتغال خیلی زود به تیم ملی پرتغال هم دعوت شد و توانست هم در تیم ملی پرتغال و هم در باشگاه لیسبونی افتخارات زیادی را کسب کند. وی ۷ بار جایزه بهترین گلزن لیگ پرتغال را از آن خود کرد و ۲ بار برترین گلزن قاره اروپا شناخته شد و یک بار در سال ۱۹۶۵ توپ طلا را به خود اختصاص داد.

اوزه بیو درمجموع ۱۱ جام قهرمانی را با بنفیکا بالای سر برد و در ۲۹۴ بازی برای این تیم ۳۱۶ گل زد که آمار خیره کننده‌ای از خود به جای گذاشت. البته اوزه‌بیو ۶۴ بازی ملی هم برای تیم ملی پرتغال انجام داد. وی در نظر سنجی فدراسیون بین المللی تاریخ و آمار فوتبال به عنوان نهمین بازیکن برتر قرن بیستم شناخته شده است. اوزه‌ بیو در نوامبر سال ۲۰۰۳ جایزه بازیکن طلایی فوتبال پرتغال را که به بهترین بازیکن ۵۰ سال اخیر فوتبال این کشور اهدا شد، را هم از آن خود کرد.

وی به همراه تیم بنفیکا به تهران هم آمده بود. تیم های پرسپولیس و بنفیکا روز ۲۱ اسفند ۱۳۴۹ در ورزشگاه شهید شیرودی به مصاف هم رفتند که این بازی با درخشش اوزه بیو ۴ بر صفر به نفع میهمان پرتغالی به پایان رسید. بنفیکایی‌ها در یک دیدار دوستانه دیگر پاس تهران را هم ۲ بر صفر شکست داده بودند. آنتونیو سیموئز دستیار اول کی‌روش در تیم ملی و آنتونیو اولیویرا ۲ تن از بازیکنان بنفیکا در دیدار دوستانه با پاس و پرسپولیس بودند.

نظر شما