شناسهٔ خبر: 25348477 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

گزارش جی پلاس از فینال جام حذفی

استقلال قهرمان شد؛ سوپرجام سرخابی

استقلال با برتری برابر خونه به خونه بابل برای هفتمین بار قهرمان جام حذفی ایران شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش سرویس ورزشی جی پلاس، فینال جام حذفی فوتبال ایران در فصل 97-96 در ورزشگاه نفت و گاز اروندان خرمشهر و با حضور 15 هزار تماشاگر برگزار شد که این دیدار با برتری یک بر صفر استقلال و کسب هفتمین قهرمانی این تیم در جام حذفی به پایان رسید.

ترکیب استقلال :مهدی رحمتی، خسرو حیدری، پژمان منتظری، مجید حسینی، امید نورافکن، امید ابراهیمی،روزبه چشمی، سرور جپاروف، وریا غفوری، فرشید اسماعیلی و تیام (سرمربی: وینفرد شفر)

استقلال

 

 

ترکیب خونه به خونه: میکائیل ایمن، سیدمحمد قریشی، وفا هخامنش، حمید کاظمی، محمد قاسمی‌نژاد، امیر منصوریان، رضا آقابابایی، نیما انتظاری، سیدمحمد کریمی، مهران امیری و محمدامین حاج محمدی (سرمربی: دراگان اسکوچیچ)

 

استقلال

 

استقلال با گل دقیقه 35 تیام از حریف پیش افتاد و نیمه اول با همین گل به پایان رسید. تیام به دلیل مصدومیت در همان نیمه اول جای خود را به قربانی داد.

 

استقلال

 

در نیمه دوم دیدار دو تیم استقلال و خونه به خونه بابل تیم شمالی تلاش کرد بازی را در اختیار بگیرد و یک گل عقب افتاده را جبران کند.

در دقیقه 50 بابلی ها به داوری اعتراض کرده و در خواست داشتند که حسین زرگر خطای حسینی روی کاظمی در محوطه جریمه را پنالتی اعلام کند.

حمید کاظمی در دقیقه 60 فرصت خوب گلزنی را با بی دقتی از دست داد تا شفر نسبت به عملکرد بد مدافعان خود عکس العمل نشان بدهد.

خطای قاسمی نژاد روی جپاروف باعث شد حسین زرگر به این بازیکن کارت زرد نشان بدهد.

بهترین موقعیت گلزنی خونه به خونه در این دیدار روی ضربه سر آقابابایی به وجود آمد اما مهدی رحمتی با واکنش خوب خود مانع تساوی این دیدار شد.

در دقیقه 65 شفر به داور وسط اشاره کرد که کمک داور این بازی دچار آسیب دیدگی شده است.

آقا بابایی در دقیقه 68 جای خود را به بابامحمدی داد.

موقعیتی که به دلیل بی نظمی در دفاع خونه به خونه برای استقلال حاصل شده بود، از دست رفت و بعد از آن هم علی قربانی در محوطه جریمه بابلی ها سرنگون شد اما زرگر اعتقادی به پنالتی نداشت. همین موضوع با واکنش شدید قربانی روبه رو شد.

 

استقلال

 

در دقیقه 76 این دیدار یکی از هواداران استقلال وارد زمین شد و به مهدی رحمتی ابراز علاقه کرد. او توسط نیروهای امنیتی به خارج از زمین برده شد.

تکل مدافع خونه به خونه روی پای وریا غفوری مانع از گلزنی او شد.  بعد از او هم نوبت به شوت زنی جپاروف شد که توپ راهی به دروازه نبرد.

با اشتباه قریشی، فرشید اسماعیلی در دقیقه 87 صاحب موقعیت گلزنی شد اما توپ او از بالای دروازه به بیرون رفت.

در دقایق پایانی بازهم یک جیمی جامپ وارد زمین شد و بازهم این هوادار به سمت رحمتی رفت که این موضوع با واکنش اسکوچیچ هم همراه شد.

ناتوانی نیروهای امنیتی درخصوص جلوگیری از ورود به زمین قابل توجه بود.

5 دقیقه وقت اضافه این بازی بدون اینکه اتفاق خاصی رخ بدهد به پایان رسید و استقلال با همان تک گل قهرمان جام حذفی شد.

تیم استقلال برای رسیدن به دیدار نهایی گل گهر سیرجان، نساجی مازندران، ایرانجوان بوشهر و صنعت نفت آبادان را از پیش رو برداشته بود. بابلی ها نیز راه آهن، سیاه جامگان، گسترش فولاد و استقلال خوزستان را که همه از لیگ برتر بودند را شکست داد.

تیم استقلال موفق شد هفتمین قهرمانی خود در جام حذفی را به دست بیاورد و با 7 قهرمانی و 4 نایب قهرمانی پرافتخارترین تیم جام حذفی باشد.

به این ترتیب دیدار سوپرجام فوتبال ایران میان استقلال و پرسپولیس برگزار می شود.

 

استقلال

 

آخرین قهرمانی استقلال مربوط به سال 91 بود که آن ها با شکست شاهین بوشهر قهرمان شده بودند.

نظر شما