شناسهٔ خبر: 25347089 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

­آکادمي اسکار دو تن از اعضاي سرشناس خود را اخراج کرد

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرنگار سرویس بین الملل خبرگزاری صداوسیما، آکادمی اسکار دو تن از اعضای سرشناس خود را اخراج کرد.
به گزارش شبکه تلویزیونی فرانس بیست و چهار، بیل کازبی بازیگر و تهیه کننده هالیوودی و رومن پولانسکی کارگردان سرشناس آمریکایی از آکادمی هنر و علوم سینمایی آمریکا، اسکار، اخراج شدند.
کازبی و پولانسکی که به تعرض جنسی متهم شده اند با رای شورای ریاست آکادمی اخراج شدند. این در واقع یکی از تبعات رسوایی هاروی واینستین تهیه کننده هالیوودی است.
خبرنگار شبکه در لس آنجلس در این باره گفت: آکادمی اسکار در تاریخ نود ساله خود تاکنون تنها یک نفر را اخراج کرده بود که به پرونده منتشر کردن فیلم‌ها مربوط بود. اما از زمان رسوایی هاروی واینستین مرحله جدیدی در اسکار ظهور کرده است. اسکار پس از واینستین، پولانسکی و کازبی را به دلیل اتهاماتشان اخراج کرده است.
کازبی که در سال‌های هشتاد و نود یکی از سوپر استار‌های تلویزیون آمریکا بود هفته گذشته به آزار حدود شصت زن تا سال دوهزار و چهار متهم شد. رومن پولانسکی نیز در سال هزار و نهصد و هفتاد و هفت به داشتن رابطه جنسی با یک دختربچه اعتراف کرده بود و در آن زمان چهل و دو روز را در زندان سپری کرده بود. اما پس از آن آمریکا را ترک کرد و هرگز به این کشور بازنگشت. وی حتی در سال دوهزار و سه برای دریافت اسکار بهترین کارگردانی برای فیلم پیانیست هم به آمریکا نرفت زیرا به محض ورود به خاک آمریکا دستگیر می‌شد.

نظر شما