شناسهٔ خبر: 25288246 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: آناج | لینک خبر

گزارشی از حملات موشکی به پایگاه‌های ارتش سوریه و نیروهای هم‌پیمان در حومه حماة و حلب؛

متجاوزان آمریکایی جانِ 40 تن را گرفتند/ اخبار ضد و نقیض از شهادت 18 ایرانی

شامگاه دیروز 9 موشک بالستیک پایگاه‌های نظامی ارتش سوریه و هم‌پیمانان او را هدف قرار داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش آناج، خبرگزاری رسمی سوریه به نقل از ارتش این کشور اعلام کرد: یکشنبه‎شب چندین موشک ساعت 10:30 به وقت محلی دمشق به پایگاه‌های نظامی در حومه حماه و حلب شلیک شد.

بر اساس گزارش خبرگزاری رسمی سوریه، این تجاوز همزمان با تلاش‌ها برای رسیدن به توافق جهت خروج تروریست‌ها از منطقه "یلدا "  "ببیلا"، "بیت سحم" و اردوگاه "الیرموک" و پس از شکست‌‌های سنگین تروریست‌ها در مقابل ارتش سوریه در حومه دمشق و خروج آنها از غوطه شرقی و القلمون شرقی صورت گرفته است.

در این میان روزنامه دولتی «تشرین» سوریه به نقل از منابع میدانی، نوشت حمله یکشنبه‌شب به مواضع نظامی در استان‌های حماه و حلب از پایگاه‌های آمریکایی و انگلیسی در شمال اردن صورت گرفت.

در همین حال، شبکه تلویزیونی «اسکای‌نیوز» نیز به نقل از فعالان سوری مدعی شد که طی حملات موشکی یکشنبه‌شب به «مواضع ارتش سوریه و نیروهای مورد حمایت ایران»، بیش از 40 تن جان‌شان را از دست دادند و حدود 60 نفر مجروح شدند.

اسکای‌نیوز مدعی شد که پس از این حملات موشکی، در یکی از انبارهای تسلیحاتی متعلق به ایران در حومه شهر «سلحب» در ریف غربی حماه انفجارهایی به وقوع پیوست.

منابع احتمال می‌دهند، این حملات یا اسرائیلی یا آمریکایی و در واکنش به عملیات و عبور ارتش سوریه و نیروهای هم‌پیمان از رود فرات و حرکت به سمت شرق دیرالزور بوده باشد.

گفتنی است؛ خبرگزاری ایسنا نیز به نقل از منابع محلی خبر از شهادت 18 ایرانی داد اما این ادعا هنوز به تایید مقامات رسمی نرسیده است.

انتهای پیام/

نظر شما