شناسهٔ خبر: 25286519 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایران آنلاین | لینک خبر

به ادعای برخی منابع، از پایگاه های آمریکا و انگلیس در اردن صورت گرفت:

حمله موشکی به مراکز ارتش سوریه در حماه و حلب+ فیلم حمله

شب گذشته پادگان های نظامی ارتش سوریه در حومه حماه و حلب هدف حمله 9 موشک قرار گرفتند که گفته می شود در این حملات 38 نفر به شهادت رسیدند. هرچند هنوز مشخص نیست حملات از سوی چی کسی انجام شده و ارتش سوریه نیز در بیانیه خود تنها تصریح کرده از سوی «دشمن» مورد حمله قرار گرفته، اما برخی منابع مدعی شدند، این حملات موشکی از پایگاه­های امریکا و انگلیس صورت گرفته است.

صاحب‌خبر -

ایران آنلاین /به گزارش  شبکه تلویزیونی الاخباریه سوریه، یک منبع نظامی سوری زمان این حملات را ساعت ۲۲:۳۰ یکشنبه شب به وقت محلی عنوان کرد و یک منبع خبری در پارلمان سوریه نیز هدف این حمله موشکی را انبار مهمات ارتش سوریه دانست.

طبق اطلاعات منتشر شده در اسکای نیوز نیز انفجار در یک انبار مهمات وابسته به ارتش سوریه در حومه حماه روی داده است.
براساس این گزارش، ترکش های ناشی از انفجار پایگاه لشکر 47 واقع در ارتفاعات «معرین» که در فاصله 10 کیلومتری مرکز شهر حماه قرار دارد در حومه «ابو الفداء» در شهر حماه و نیز در روستای «بسرین» که در فاصله هفت کیلومتری این پایگاه واقع شده، سقوط کرده است.
در همین حال منابع محلی گزارش دادند: انفجارهای شدید داخل انبار مهمات نیروهای سوری در اطراف شهر سلحب واقع در حومه غربی حماه روی داد.

مرکز لرزه نگاری اروپا- مدیترانه نیز اعلام کرد: انفجارهایی که در حومه حماه روی داد، زلزله ای به بزرگی 2.6 در مقیاس ریشتر در این منطقه ایجاد کرده است.
ازسوی دیگر شبکه المیادین نیز گزارش داد: چند موشک به منطقه «المالکیه» واقع در شمال فرودگاه حلب برخورد کرده است.

شدت حملات به اندازه ای بود که مرکز لرزه‌نگاری اروپا-مدیترانه اطلاع داد انفجار‌ها در حماه و حلب زلزله‌ای به بزرگی ۲.۶ ریشتر را بوجود آورده است.

 

شبکه اسکای‌نیوز همچنین به نقل از برخی منابع از شهادت ۳۸ نفر بر اثر این حملات خبر داده است. اما برخی شمار شهدا را ۴۰ نفر اعلام و تاکید کرده اند در این حملات ۶۰ نفر نیز زخمی شده اند.

رسانه های وابسته به تروریست ها نیز وقوع انفجار در حومه حماه و حلب سوریه را گزارش دادند.
منابع محلی در سوریه گزارش دادند: نیروگاه برق حرارتی «زاره» واقع در جنوب حماه نیز هدف تعدادی موشک قرار گرفته و فعالیت بخش هایی از نیروگاه متوقف شده است.

منابع خبری وابسته به مخالفان سوریه ادعا کرده‌اند این حملات نیرو‌های مستشاری ایران در سوریه را هدف قرار داده‌اند، اما منابع رسمی هنوز این ادعا را تایید نکرده اند.

در حالی که مسوولیت این حملات را هنوز کسی بصراحت نپذیرفته است، ارتش سوریه اعلام کرد «دشمن» با راکت پایگاه‌های نظامی در حومه حماه و حلب را هدف قرار داد.

روزنامه صهیونیستی هاآرتص، خبرگزاری رویترز و برخی منابع خبری دیگر احتمال داده اند مسئول این حملات رژیم صهیونیستی بوده است. / ایرنا و باشگاه خبرنگاران جوان

 

نظر شما