شناسهٔ خبر: 25208081 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

فرانس پرس: ارتش سوريه منطقه ديگري را در اطراف دمشق آزاد کرد

صاحب‌خبر -

به گزارش سرويس بين الملل خبرگزاري صداوسيما به نقل از خبرگزاری فرانسه، رسانه‌های دولتی سوریه روز چهارشنبه اعلام کردند پس از پایان عملیات تخلیه گروه‌های مسلح از شرق قلمون- منطقه‌ای نزدیک دمشق- ارتش سوریه کنترل این منطقه را به دست گرفته است. 

به این ترتیب حکومت بشار اسد رئیس جمهور سوریه تسلط خود را بر مناطق اطراف پایتخت مستحکم‌تر کرد. 

عملیات تخلیه گروه‌های مسلح روز شنبه در شرق قلمون در شمال شرق دمشق آغاز شده بود. این عملیات در سه منطقه الرحیبه، الناصریه و جیرود انجام شد. چند هزار نفر از گروه‌های مسلح و غیرنظامیان وابسته به آنها به مناطق تحت کنترل این گروه‌ها در شمال سوریه منتقل شدند.
تلویزیون دولتی سوریه روز چهارشنبه گزارش داد «عملیات تخلیه تروریست‌ها و خانواده‌های آن‌ها از مناطق شرقی قلمون پایان یافته است. در این منطقه دیگر تروریستی حضور ندارد».
نیرو‌های امنیت داخلی سه شنبه و چهارشنبه وارد مناطق الرحیبه و جیرود شدند و پرچم سوریه برفراز میدان اصلی این مناطق برافراشته شد.
گروه موسوم به دیده بان حقوق بشر سوریه نیز اعلام کرد «آخرین کاروان» شرق قلمون را ترک کرد. این کاروان شامل صد‌ها نفر از گروه‌های مسلح و غیرنظامیان وابسته به آنها، بامداد چهارشنبه وارد مناطق تحت کنترل گروه‌های مسلح سوری تحت حمایت آنکارا شد.
این خبر در حالی منتشر شد که حکومت بشار اسد از چند روز قبل آخرین مناطقی را که تروریست‌های وهابی صهیونیستی داعش در حومه جنوبی دمشق سنگر گرفته اند گلوله باران می‌کند.
دیده بان حقوق بشر سوریه اعلام کرد حدود ۱۰۰۰ نفر از تروریست‌های داعش در مناطق یرموک، حجر الاسود، تضامن و قدم حضور دارند.
برای مقامات سوریه این نبرد راهبردی است، چون آن‌ها پس از آزادی مناطق تحت کنترل گروه‌های مسلح در غوطه می‌خواهند تسلط خود را بر دمشق و مناطق اطراف آن تکمیل کنند.

نظر شما