شناسهٔ خبر: 25111972 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

ضرورت حفظ برند کانالهای شناسنامه دار در پیام رسان های داخلی

تهران - ایرنا -مرکز فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال وزارت ارشاد،یکی از دغدغه‌های بسیار مهم این مرکز در فرآیند رفع انحصار تلگرام و کوچ به پیام رسان های داخلی را حفظ برند کانالهای شناسنامه دار در این پیام رسان ها عنوان کرد و گفت که این موضوع با جدیت دنبال خواهد شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز شنبه خبرنگار فرهنگی ایرنا، مرکز فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در اطلاعیه ای خطاب به مدیران کانالهای دارای شناسه الکترونیکی ثبت ملی محتوای دیجیتال (شامد) تلگرام افزود: طبق اعلام قبلی مسئولان مرکز ملی فضای مجازی کشور و مرکز فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال، یکی از دغدغه‌های بسیار مهم این مرکز در فرآیند رفع انحصار تلگرام و کوچ به پیام رسان های داخلی، حفظ برند کانالهای شامد دار در پیام رسان های داخلی است که با جدیت دنبال خواهد شد.
این اطلاعیه می افزاید: طبق اعلام نظر کارشناسان مرکز ملی فضای مجازی کشور و معاونت امور رسانه های دیجیتال مرکز فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال، لازم است مدیران کانالهای تلگرام به منظور صیانت از حقوق مادی و معنوی نام کانال خود، به پیام رسان های داخلی مهاجرت نموده و نام پیام رسان یا پیام رسان های مورد درخواست خود را در پنل کاربری خویش اعلام نمایند.
در ادامه این اطلاعیه تاکید شده است: در صورت ثبت نشدن درخواست حفظ برند کانالهای شامد دار در پیام رسان های داخلی، مرکز فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی امکان حمایت از برند این کانالهای تلگرام را در پیام رسان های داخلی از دست خواهد داد.
به گزارش ایرنا: پیرو تصویب سند ساماندهی پیام رسان های داخلی و قانونمند شدن فعایت های پیام رسان های خارجی در کشور، مسئله حمایت ازپیام رسان های داخلی در اولویت قرارگرفته است.
بر این اساس موضوع اصلی، اطمینان کسب و کارهایی که درفضای مجازی و در پیام رسان های داخلی فعالیت داشته و شامددار هستند همواره مورد تاکید بوده است تا در کوچ از سکوی پیام رسان های خارجی به داخلی هیچکدام از پیام رسان های دارای مجوز فعالیت، دچار لطمه و ضرر و زیان ناشی از این نقل و انتقال نشوند.
تاکنون دو نشست نیز برای هم اندیشی با مدیران پیام رسانها و کانالهای بالای یک میلیون کاربر در دو نوبت با حضور مسئولان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و شورای عالی فضای مجازی و همچنین مرکز ملی فضای مجازی کشور طی هفته های گذشته در همین راستا برگزار شده است.
فراهنگ ** 1355 ** 1701

نظر شما