شناسهٔ خبر: 25004805 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

مشاور عالی سازمان سنجش به ایلنا خبر داد؛

نتایج اولیه آزمون دکتری فردا اعلام می‌شود/رقابت میان ۱۸۷ هزار و ۸۲۱ داوطلب

مشاور عالی سازمان سنجش از اعلام نتایج اولیه آزمون دکتری در روز دوشنبه 27 فروردین ماه خبر داد.

صاحب‌خبر -

حسین توکلی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، به تشریح آمار داوطلبان کنکور دکتری پرداخت و اظهار داشت: برای شرکت در آزمون ورودی دوره دکتری نیمه متمرکز سال ۹۷ دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی و دانشگاه آزاد اسلامی تعداد ۲۳۴ هزار و ۷۰۶ داوطلب ثبت نام کردند که از این تعداد ۱۰۰ هزار و ۷۲۳ نفر معادل ۴۲.۹۱ درصد زن و تعداد ۱۳۳ هزار و ۹۸۳ نفر معادل ۵۷.۰۹ درصد مرد بودند.

وی آمار داوطلبان به تفکیک رشته ها و گروه ها را اعلام کرد و گفت: از تعداد ۲۳۴ هزار و ۷۰۶ داوطلب، تعداد ۱۳۶ هزار و ۶۶۵ نفر در گروه علوم انسانی، تعداد ۲۱ هزار و ۴۰۳ نفر در گروه علوم پایه، تعداد ۴۳ هزار و ۶۵۹ نفر در گروه فنی و مهندسی، تعداد ۱۲ هزار و ۷۲۴ نفر در گروه کشاورزی و منابع طبیعی، تعداد ۱۲ هزار و ۶۲۳ نفر در گروه هنر، تعداد ۲ هزار و ۲۸۷ نفر در گروه دامپزشکی و تعداد ۵ هزار و ۳۴۵ نفر در گروه زبان ثبت نام کردند.

مشاور عالی سازمان سنجش اضافه کرد: از تعداد ۲۳۴ هزار و ۷۰۶ داوطلب ثبت نام کننده، تعداد ۱۸۷ هزار و ۸۲۱ داوطلب در جلسه آزمون حاضر و تعداد ۴۶ هزار و ۸۸۵ نفر غایب بودند. به عبارت دیگر ۸۰.۰۲ درصد در جلسه آزمون حاضر و ۱۹.۹۸ درصد آنان غایب بودند. همچنین از تعداد حاضران در جلسه آزمون تعداد ۸۱ هزار و ۶۵۹ نفر معادل ۴۳.۴۸ درصد زن و تعداد ۱۰۶ هزار و ۱۶۲ نفر معادل ۵۶.۵۲ درصد مرد هستند.

توکلی با اعلام اینکه نتایج اولیه آزمون دکتری فردا دوشنبه ۲۷ فروردین ماه اعلام می‌شود، خاطرنشان کرد: داوطلبان واجد شرایط از نیمه اول اردیبهشت ماه می‌توانند نسبت به انتخاب رشته اقدام کنند.

مشاور عالی سازمان سنجش اضافه کرد: بر اساس ضوابط و شرایط اعلام شده از سوی دانشگاه آزاد اسلامی که از طریق سایت مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد اعلام خواهد شد، داوطلبانی که علاقه‌مند به انتخاب رشته دانشگاه آزاد باشند، می‌توانند با مراجعه به سایت این دانشگاه و برابر مقررات مشخص شده نسبت به انتخاب رشته‌محل‌های مشخص‌شده اقدام کنند.

نظر شما