شناسهٔ خبر: 24980188 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

توطئه مثلث شوم برای تهی کردن اسلام از محتوا

خبرگزاری صداوسیما

امام جمعه موقت تهران مثلث شوم امریکا، صهیونیسم و عربستان سعودی را منشا جنایات تروریستی در جهان دانست.

صاحب‌خبر -

توطئه مثلث شوم امریکا، صهیونیسم و عربستان برای محو اسلامبه گزارش خبرنگار خبرگزاری صداوسیما، آیت الله امامی کاشانی در خطبه دوم نماز جمعه تهران گفت: جنایاتی که در سوریه، یمن، فلسطین، لبنان، عراق، افریقا و دیگر مناطق دنیا روی می‌دهد و نیز ایجاد و استفاده از گروه‌های تروریستی در جهان از اقدامات همین مثلث خبیث است.
وی همچنین اظهار داشت: چند سال پیش کتابی را مطالعه می‌کردم که محتوای آن دفاعیه یکی از دانشجویان دکترا در دانشگاه ریاض بود که با کسب نمره بالا به او جایزه دادند و پس از چاپ دفاعیه اش به همه کشور‌های اسلامی فرستادند که به دست من هم رسید.
آیت الله امامی کاشانی افزود: خلاصه محتوای این کتاب این بود که قیام امام حسین (ع) در برابر یزید را حرام دانست، زیرا یزید خلیفه وقت بود و در برابر او باید مطیع بود پس اینگونه نتیجه گرفت که قیام سید الشهدا (ع) جایز نبوده است.
خطیب جمعه تهران گفت: هدف از طرح و انتشار این مقاله از بین بردن روحیه شهادت طلبی، ایثار و فداکاری بود، زیرا می‌دانند که استاد و اسوه شهادت در دنیا امام حسین (ع) است و هر کسی که ایثار می‌کند و خونش ریخته می‌شود در راه آن حضرت است چنانکه اگر خون شهدای مدافع حرم را نیز پی بگیریم به گودال قتلگاه و خون مقدس آن امام می‌رسد.
وی افزود: آنان اصرار داشتند که با انتشار این مطلب، اسوه شهادت را از بین ببرند، اما به کوری چشمشان، نه فقط امام حسین (ع) فراموش نمی‌شود بلکه هر روز بزرگ‌تر می‌شود و اکنون در دنیا نه فقط شیعیان و مسلمانان، که پیروان سایر ادیان از روز عاشورا به عظمت یاد می‌کنند و خون مقدس حضرت ثارالله هر روز تجلی بیشتری می‌یابد.
آیت الله امامی کاشانی اضافه کرد: مکتب شهادت و فداکاری است که از اقدامات این اراذل و اوباش و کسانی که چنین جنایاتی را در واشنگتن، تل آویو و ریاض مدیریت می‌کنند، جلوگیری می‌کند.

از سکوت علمای حجاز در برابر یاوه گویی های ولیعهد خبیث متعجبم
امام جمعه موقت تهران تصریح کرد: ولیعهد بی عقل، بی درد و بی دین عربستان سعودی با امریکا و صهیونیست‌ها در این جنایات ساخت و ساز می‌کند گرچه قبلاً هم چنین بود، اما اکنون آشکار شده است آنان گمان می‌کردند امام حسین (ع) به فراموشی سپرده می‌شود، اما هر روز بزرگ‌تر شده است، زیرا خون خداست و دائم عالی‌تر می‌شود.
وی با اشاره به اظهارات ضدایرانی ولیعهد عربستان سعودی در روز‌های اخیر در امریکا گفت: این خبیث شریر عربستانی اخیراً در کنار آن هم پیاله شریرش در واشنگتن گفته است ایران به نام صاحب الزمان (عج) می‌خواهد جهان اسلام را بگیرد، تعجبم از این افراد جوان نااهل نیست بلکه از سکوت علمای حجاز است.
آیت الله امامی کاشانی خطاب به علمای حجاز اظهار داشت: شما که این همه حدیث درباره شخصیت حضرت مهدی (عج) در کتاب هایتان دارید نام ایشان در همه جا مطرح است در مجموع ۱۴۷۶ حدیث در کتاب‌های مختلف اهل سنت در این باره وجود دارد که اکثرش معتبر است.
وی افزود: در اسناد اهل سنت درباره منجی و مصلح احادیث بسیار است و از حضرت مهدی (عج)، حضرت عیسی (ع)، علایم ظهور و الزام ظهور حجت خدا در زمین سخن گفته شده است چرا به این نادان نمی‌گویند که این چه سخنانی است که بر زبان می‌راند؟
امام جمعه موقت تهران تصریح کرد: این در حالی است که پیروان همه ادیان به مسأله منجی معتقدند، ایشان روزی می‌آیند و جهان آکنده از عدل می‌شود روزی که گلوی شما جنایتکاران را خواهد فشرد و مرگ این خطوط جنایت خواهد رسید گرچه مرگ شما حکام ظالم که به این زودی می‌رسد.

توطئه مثلث شوم امریکا، صهیونیسم و عربستان برای محو اسلام
آیت الله امامی کاشانی گفت: این مثلث شوم یعنی قدرت امریکا، سیاست صهیونیسم بین الملل و قدرت ایدئولوژی و دلار‌های عربستان سعودی برای تهی کردن اسلام از محتوا به ویژه از بین بردن روحیه ایثار و شهادت، به فراموشی سپرده شدن سیدالشهدا (ع) و امام زمان (عج) به طور مستمر با یکدیگر همکاری می‌کنند.
وی با اشاره به آیات شریف سوره علق تاکید کرد: همانطور که ابوجهل با اتکا به ثروتش خود را بزرگ مکه می‌دانست در شرایط کنونی نیز چنین است، اما باید گفت: پیامبر (ص) تجلی اعظم خداوند و امام راحل و رهبر معظم انقلاب نمودی از آن هستند.
آیت الله امامی کاشانی با اشاره به اقدامات شرورانه مثلث شوم امریکا، صهیونیسم و عربستان سعودی برای محو قرآن کریم، بعثت و شخص پیامبر اکرم (ص)، بر وحدت کلمه در جهان اسلام و کشورمان برای مقابله با این مثلث خبیث تاکید کرد.

باید با وحدت کلمه از مین‌هایی که در مسیر کشور و ملت کاشته اند عبور کنیم
خطیب جمعه تهران در بخش دیگری از خطبه دوم نماز جمعه با اشاره به نامگذاری امسال به عنوان سال حمایت از کالای ایرانی ازجانب رهبر معظم انقلاب، تلاش همگانی به ویژه قوای سه گانه و مسئولان را برای تحقق این هدف به ویژه به منظور ساماندهی بازار ارز ضروری و تکلیف دانست.
وی با استناد به فرازی از خطبه امام علی (ع) خطاب به مردم عراق برای وحدت در مقابل دشمن اظهار داشت: اگر ملت ایران یکی شوند دل هایشان در راه خدا باشد، دست در دست یکدیگر دهند تحلیل‌ها و تدبیر کشور درست باشد تصمیم‌ها یکی باشد و قدرت، دل‌ها، دست‌ها و عزم‌ها واحد و با استقامت تصمیم واحد گرفته شود فرمایش رهبر معظم انقلاب عملی می‌شود.
آیت الله امامی کاشانی تحقق نامگذاری امسال را با حمایت از کالای ایرانی زمینه ساز اشتغالزایی، حفظ عزت ملی و ساماندهی اقتصاد برشمرد.
وی با ابراز تاسف شدید از افرادی که اقتصاد ملی را متزلزل می‌کنند، تاکید کرد: باید با وحدت کلمه از مین‌هایی که در مسیر کشور و ملت کاشته اند عبور کنیم که اگر چنین شود هم شعار امسال تحقق می‌یابد و هم می‌توانیم با قدرت و استقامت، مشکلات اقتصادی به ویژه نوسانات بازار ارز را کنترل و حل و فصل کنیم.

انگلیس ۳۰۰ سال برای به وجود آوردن آل سعود برنامه ریزی کرد
آیت الله امامی کاشانی در خطبه نخست نماز جمعه امروز تهران، با قرائت سوره «العلق» افزود: در این سوره خداوند به بهترین و کامل‌ترین شکل ممکن به علم و کتابت اشاره کرده است چرا که وظیفه همه مؤمنان آشنا کردن دیگران در دنیا به اهمیت علم و عقل است.
وی گفت: دستیابی به علم آرایش شده به عقل جزء بزرگترین اهداف مؤمنان است که نباید هیچ وقت از آن دست بردارند.
امامی کاشانی افزود: قرآن کریم هم که در واقع همان علم است در دست ما، ​به نوع دیگری تجلی خداوند است که از شب بعثت آغاز شده و تا به امروز انسان را به سوی تکامل سوق داده است، البته در طول تاریخ تکامل انسان‌ها گاهی پسرفت‌هایی داشته است، اما بالاخره روزی می‌رسد که تمام ارزش‌های این کتاب ارزشمند بروز کند و آن روز روزی است که، ولی عصر (عج) ظهور کرده باشد.
خطیب جمعه تهران گفت: اما یکی از بزرگترین تجلی‌های تکامل انسانیت به واسطه قرآن کریم، حرکت بزرگ و انقلابی امام خمینی (ره) ​ بوده است که نقطه تأثیرگذاری در تکامل انسانیت شد.
وی گفت:​، اما انقلابی که امام خمینی (ره) پایه گذاری کرد دشمن زیاد دارد، دشمنانی که از همان زمان بوجود آمدن وهابیت کمر به نابودی آن بستند و برای رسیدن به اهداف خود سعی در ایجاد تفرقه دارند.
امامی کاشانی افزود: تفرقه‌ای که از حدود سیصد سال قبل با برنامه ریزی انگلیس شروع شده است و حالا نتیجه اش شده آل سعود. این روز‌ها در مثلث شوم آمریکا، اسرائیل و ریاض، آل سعود نقش اصلی را برای برهم زدن آرامش منطقه بازی می‌کند که برای جلوگیری از آن، همه مؤمنان باید کمک کنند.

نظر شما