شناسهٔ خبر: 24978683 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

پمپئو: دیدار ترامپ و کیم جونگ اون نمایشی نیست

رئیس سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا اعلام کرد دیدار آتی میان رئیس‌جمهور این کشور و رهبر کره شمالی فقط یک «نمایش» نیست.

صاحب‌خبر -

پمپئو: دیدار ترامپ و کیم جونگ اون تئاتر نیستبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز؛ «مایک پمپئو»، رئیس سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا، امروز یکشنبه اعلام کرد دیدار آتی بین دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا و کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی، فقط یک «نمایش» نیست.

پمپئو در مصاحبه با برنامه « فاکس نیوز ساندی» اظهار داشت قصد ترامپ برای مذاکره با کره شمالی تئاتر نیست. او به دنبال حل یک مشکل است.

وی با اشاره به تداوم حضور نظامی آمریکا در شبه حزیره کره ادامه داد رزمایش‌های نظامی آمریکا در شبه جزیره کره تا پیش از آغاز مذاکرات ادامه خواهد داشت.

پمپئو تاکید کرد: «در مذاکره با کره شمالی باید توقف کامل، قابل بازبینی و غیر قابل برگشت زراد خانه های هسته ای این کشور مطرح شود. واشنگتن هیچ امتیاز انحصاری در نظر نمی گیرد و تا پیش از این جلسه، به اعمال تحریم های اقتصادی خود علیه پیونگ یانگ ادامه می دهد.

پمپئو نیز اظهارات استیو منوچین، وزیر خزانه داری آمریکا، مبنی بر اینکه کره شمالی برای مذاکره با آمریکا باید شرط دونالد ترامپ در خصوص توقف آزمایش های موشکی و هسته ای را بپذیرد، مطرح کرد. وزیر خزانه داری آمریکا، امروز یکشنبه در مصاحبه اختصاصی با برنامه «جلسه ای با مطبوعات» که از شبکه ان بی سی پخش می شود، اعلام کرد شرط دونالد ترامپ برای دیدار با کیم جونگ اون این است که هیچ آزمایش موشکی یا هسته ای در میان نباشد.

رئیس جمهور آمریکا و رهبر کره شمالی در آغاز ماه مه با هم دیدار می‌کنند. کاخ سفید نیز در بیانیه‌ای ضمن تایید خبر توافق ترامپ برای دیدار با رهبر کره شمالی، اعلام کرد این دیدار در «مکان و زمانی که بعدا مشخص خواهد شد» انجام می‌گیرد.

انتهای پیام/

نظر شما