شناسهٔ خبر: 24939299 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

دانشگاهیان برای کاهش آسیب های اجتماعی در جامعه راهکار بدهند

به گزارش روابط عمومی استانداری مازندران، احمد حسین زادگان روز سه شنبه در نشست بررسی مشکلات اجتماعی که با شرکت اساتید دانشگاهی و جامعه شناسان برگزار شد،

صاحب‌خبر - به گزارش روابط عمومی استانداری مازندران، احمد حسین زادگان روز سه شنبه در نشست بررسی مشکلات اجتماعی که با شرکت اساتید دانشگاهی و جامعه شناسان برگزار شد، مهمترین معضل اجتماعی گریبانگیر جوانان را اعتیاد، فرار از خانه، ناهنجار های اجتماعی، طلاق اعلام کرد و از اساتید دانشگاهی خواست تا ارایه طرح و برنامه دولت را در کاهش آسیب های اجتماعی کمک کنند.
معاون استاندار مازندران افزود:برای کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی باید از روش علمی و اصولی بهره گرفت و شیوه‌های تکراری و بی‌هدف که سالهاست بصورت آزمون و خطا انجام می شود، تنها موجب هدر رفتن زمان خواهد شد.
حسین زادگان اظهارداشت : هیچ نهادی به تنهایی نمی تواند متولی پیشگیری و کنترل آسیب های اجتماعی باشد و این کار نیاز به مشارکت مردمی به خصوص تشکل های مردم نهاد دارد.
** سیاست دولت نشاط اجتماعی در جامعه
معاون استاندارمازندران سیاست دولت را تحرک و نشاط اجتماعی در جامعه دانست و خاطرنشان کرد : سیاست دولت برای تحرک و نشاط اجتماعی، گسترش و احیاء ورزش های بومی محلی است، با گسترش و احیاء این ورزش ها علاوه بر پرکردن اوقات فراغت ، همگرایی و نشاط را در جامعه ایجاد می کند.
حسین زادگان تصریح کرد :باید ارتباط بین محققان و سازمان‌های مردم نهاد و مسئولان بیشتر باشد، در عین حال به مردم نیز اعتماد شود و با نصیحت و امر و نهی به تنهایی مشکل اجتماعی جامعه کاهش نخواهد یافت.
وی تغییر نگاه مدیران در حوزه اجتماعی، بهره گیری از ظرفیت رسانه ها و فضای مجازی را از دیگر راهکارها برای کاهش آسیب های اجتماعی در جامعه برشمرد.
6982/1899
انتهای پیام

نظر شما